וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: חמישה בני אדם נהרגו בהתהפכות סירה, ראש העיר טוען כי בגלל לוויתן

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 16:48

על פי הדיווחים בעיתונות, המים באזור שבו התהפכה הסירה, שאורכה כתשעה מטרים, היו שקטים לחלוטין, והאזור מוכר כשטח ימי שאליו מגיעים לווייתנים. עם זאת, המשטרה לא אישרה את הדיווח שאכן מדובר בלווייתן, וחקירה המקרה נמשכת

שישה בני אדם חולצו בחיים

חמישה בני אדם מתו היום (שבת) בניו זילנד בהתהפכות סירה מול עיירת החוף קאיקורה. לפי הדיווחים, ראש עיריית קאיקורה מאמין שהסירה התהפכה על ידי לוויתן. לדבריו, המים היו שקטים ביותר בזמן ההתהפכות. עם זאת, המשטרה לא אישרה את הסיבה. שישה אנשים שהיו על סיפונה של הסירה חולצו. מדובר בסירה שאורכה כתשעה מטר. המשטרה במקום ממשיכה לחקור את נסיבות התאונה. האזור שבו ארע המקרה ידוע כשטח שאליו מגיעים סוגים שונים של לווייתנים.

על פי דיווחים בעיתונות המקומית בניו זילנד, הנוסעים על סיפון הסירה היו חובבי צפרות, שחכרו את הסירה כדי להגיע לאזור עשיר בציפורים. עוד דווח שמדובר בקבוצה שחבריה הגיעו מכל חלקי ניו זילנד, אך לפחות אחד מהם, לדברי תושבים בעיירה, הוא בן המקום.

גורמים במשטרה המקומית אמרו שמדובר באירוע "חסר תקדים", ואישרו שהסירה אכן התנגשה במשהו, אולם לא ניתן לדעת בוודאות במה.

צוות החילוץ מגיע לאזור ההתפרצות בני זילנד - ה-13 לדצמבר 2019. רויטרס
ספינה בניו זילנד/רויטרס

תושבת קאיקורה שהגיעה לחוף כדי לסייע בחיפוש אחרי ניצולים אמרה שמדובר היה במשימה קשה, משום שלאורך החוף היו פזורים כלבי ים רבים בין הסלעים. "ראינו דולפינים שהגיעו לאזור שבו שקעה הספינה", היא סיפרה לכלי התקשורת המקומיים.

תושב אחר סיפר שהוא ראה צוללנים שנכנסים למים ושני מסוקים שחגו מעל. שלוש ספינות נוספות השתתפו בחיפושים, לדבריו. "ראיתי עננים נמוכים שמגיעים מכיוון ההרים, וחששתי שלא יהיה מספיק זמן לחפש".

הגורמים המטפלים בניצולים מסרו שמצבם יציב. המשטרה עוסקת בתהליך זיהויים של ההרוגים והודעה למשפחות. אתר חדשות ניו זילנדי דיווח שאחד הניצולים הוא הסקיפר שהשיט את הסירה. תושב מקומי סיפר לאתר שהוא מכיר את משיט הסירה, ושמדובר באדם זהיר ביותר. "זה חייב להיות כוח טבע, לא יכול להיות שהוא גרם לזה", אמר האיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully