וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחזירים את הדגל": הכוחות האוקראינים כבשו מחדש כ-30 עיירות באזור חרקוב

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 13:17

גורמי מודיעין בריטים דיווחו כי האוקראינים הצליחו להפתיע את הכוחות הרוסים, ולהתקדם כ-50 ק"מ אל תוך השטח הכבוש. זלנסקי ושר ההגנה זלוז'ני שיבחו את הכוחות: "מחזירים את ההגנה למדינה". במקביל, המבוכה הרוסית גדלה אחרי שבכיר רוסי כינה את המתקפה "ניצחון משמעותי"

המודיעין בבריטניה דיווח היום (שבת) כי אוקראינה הצליחה לכבוש מחדש עיירות רבות באזור חרקוב שבמזרח המדינה, תוך שכוחותיה מצליחים להפתיע את הכוחות הרוסיים בשטח.

הגורמים הבריטים עדכנו כי כוחות אוקראיניים הצליחו להתקדם כ-50 קילומטרים אל תוך השטח שנמצא בשליטת רוסיה מאז הצליחה לכבוש אותה מידי אוקראינה, וכי התקיפות האוקראיניות הצליחה לבודד את הכוחות הרוסיים בעיר איזיום.

אוקראינה שיחררה כמה עיירות באזור חרקוב. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
הצליחו להתקדם כ-50 ק"מ אל תוך שטח בשליטת רוסיה/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה בנאום שנשא מקייב כי כוחותיו כבשו מחדש 30 עיירות באזור חרקוב שנכבשו על ידי רוסיה, וכי החיילים "מחזירים את הדגל האוקראיני והגנה על כל עמנו".

אוקראינה פתחה במתקפת הנגד שלה במזרח המדינה מוקדם יותר השבוע, בעוד שתשומת הלב הבנילאומית התמקדה דווקא בעיר חרסון שבדרום. גורמים רשמיים בבריטניה מסרו כי "סביר להניח שהכוחות הרוסים הופתעו מהמתקפה". עוד מסרו הגורמים כי אזור חרקוב "הוחזק בקלילות", וכי מטרת המתקפה היא לנתק את קווי האספקה הרוסיים, וכך ללכוד אלפי חיילים רוסים באזור איזיום.

כפר באזור חרקוב ששחורר על ידי הכוחות האוקראינים. 10 בפסטמר 2022. רויטרס
כפר באזוק/רויטרס

כמו כן, אנליסטים נוספים סבורים כי בתגובה למתקפת הפתע, רוסיה הפנתה מחדש כמה מהחיילים המנוסים ביותר שלה כדי להגן על העיר. עד כה, הקרמלין סירב להגיב על המתקפה האוקראינית, אך משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון המראה לכאורה את העברת הכוחות לעבר חרקוב.

מדובר במכה תדמיתית לרוסיה, לאחר שאתמול אמר הבכיר הרוסי ויטלי גנצ'וב לטלוויזיה הממלכתית כי "עצם פריצת ההגנות שלנו היא כבר ניצחון משמעותי עבור הכוחות המזוינים האוקראינים".

כוחות רוסיים נעים לעבר חרקוב באוקראינה. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
מעבר הכוחות הרוסיים לכיוון חרקוב/רויטרס

"אנחנו מתקדמים קדימה", כתב הגנרל ולרי זלוז'ני, מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה, בעדכון בפייסבוק ביום שישי אחר הצהריים. "אנחנו יודעים בבירור על מה אנחנו נלחמים ובהחלט ננצח".

הצהרה נוספת על התקדמותה הצבא של אוקראינה נשמעה אתמול על ידי שר החוץ האמריקני, שאמר כי המתקפה "מתקדמת באופן מופגן". עוד הוסיף בלינקן כי "אוקראינה מתקדמת בצורה מאוד מכוונת עם תוכנית חזקה ומתאפשרת באופן קריטי על ידי המשאבים שרבים מאיתנו מספקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully