וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית הכריזה על עצמה רשמית כמדינה בעלת נשק גרעיני

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 5:03

מנהיג המדינה קים ז'ונג און הצהיר שלא יהיו עוד מגעים בנושא פירוק הנשק הגרעיני, ושארצו לא תוותר על הגרעין לעולם. החוק החדש קובע את התנאים שבהם תוכל קוריאה הצפונית לתקוף בנשק גרעיני - במקרה של פלישה, של סכנה חמורה לשלום אזרחיה או של מתקפת נשק להשמדה המונית

בווידאו: קים ג'ונג און נושא את ארון המתים של בכיר בצבא/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הודיעה אמש (חמישי) על כך שהיא העבירה חוק המאפשר לה לתקוף בנשק גרעיני באופן אוטומטי מטרות של אויביה, אם יהיה כלפי איום מידי בנשק להשמדה המונית. בכך הכריזה על עצמה קוריאה הצפונית באופן רשמי כמדינה בעלת נשק גרעיני, סטטוס שלדברי מנהיג המדינה קים ז'ונג און, לא ניתן עוד להשיב לאחור. קים אמר כי ארצו לעולם לא תוותר על הנשק הגרעיני, וכי לא יהיו עוד מגעים בנושא פירוק הנשק הגרעיני. משמעותו של החוק החדש, אמר קים, היא שלא ניתן יהיה להתמקח על הנשק הגרעיני שברשות מדינתו.

קים אמר, כמו כן, שהחזקה בנשק גרעיני היא זכות לגיטימית. לדבריו, השימוש בנשק זה יהיה בגדר מוצא אחרון במקרה של פלישה או התקפה שתסכן באופן חמור את שלום אזרחיה של קוריאה הצפונית. שלום, אמר קים, יהיה אפשרי אך ורק באמצעות כוח להרתיע את מה שכינה "היהירות האימפריאליסטית". החוק החדש אוסר גם שיתוף של כל מדינה אחרת בידע או בטכנולוגיה הגרעינית.

קים ז'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, בנאום באסיפה הלאומית על רקע חוק הגרעין. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און בנאום באסיפה הלאומית לרגל חוק הגרעין, 8 בספטמבר 2022/רויטרס

קוריאה הצפונית כבר הכריזה על עצמה בחוקתה כעל מדינה המחזיקה בנשק גרעיני. החוק החדש מוסיף להכרזה הקודמת את התנאים שבהם מותר לקוריאה לפתוח במתקפה גרעינית. בחודשים האחרונים הביע ממשל ביידן בארצות הברית את נכונותו לקיים בכל עת ובכל מקום משא ומתן עם קים. קוריאה הדרומית הציעה לצפון סיוע כלכלי משמעותי אם תראה נכונות לוותר על הארסנל שברשותה. קוריאה הצפונית הדפה את הפניות האלה באומרה כי ארצות הברית וקוריאה הדרומית הן מדינות עוינות, המוסיפות להטיל עליה סנקציות ולקיים תרגילים צבאיים שאינם עולים בקנה אחד עם טענתן שהן רוצות בשלום. "כל עוד יש נשק גרעיני עלי אדמות, והאימפריאליזם ממשיך להתקיים, והתמרונים של ארצות הברית ובנות בריתה נגד הרפובליקה שלנו לא נפסקים, המאמץ שלנו לחזק את כוחנו הגרעיני לא יפסק", אמר קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully