וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות בבריטניה: הרופאים המליצו למלכה להישאר תחת פיקוח רפואי

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 20:23

בני משפחתה של המלכה הגיעו לטירת בלמורל בסקוטלנד. בנוסף, קרייני החדשות בערוצי החדשות הבריטיים לבשו עניבות שחורות וג'קטים שחורים. אזרחים מודאגים נאספו מחוץ לארמון בקינגהאם

חי מחוץ לטירת בלמורל (צילום: רויטרס)

LIVE

הרופאים חוששים לגבי מצבה הבריאותי של המלכה אליזבת השנייה והמליצו כי תישאר תחת השגחה רפואית, כך נמסר בהצהרה רשמית של ארמון בקינגהאם היום (חמישי). מקור בארמון אמר כי בני המשפחה הקרובים ביותר קיבלו עדכון ופטרו את הדיווחים שהמלכה כנראה נפלה.

ראש הממשלה ליז טראס אמרה כי המדינה כולה מודאגת מהחדשות. "מחשבותיי - והמחשבות של העם ברחבי בריטניה - עם המלכה ומשפחתה בזמן זה".

הנסיך צ'ארלס ואשתו קמילה הגיעו לטירה. הנסיך ויליאם, הדוכס מקיימברידג'; הנסיכה אן ובעלה; הנסיך אנדרו, הדוכס מיורק; הנסיך אדוארד ואשתו, הדוכס והדוכסית מקנט, הגיעו גם כן לבלמורל. גם הדוכס והדכוסית מסאסקס, הנסיך הארי יגיע לבד, ללא אשתו מייגן, לטירה, על פי הדובר שלהם.

קרייני ערוצי החדשות הגדולים בבריטניה, כולל סקי יניוז וביביסי, לבשו ג'קטים שחורים ועניבות שחורות במהלך השידור המיוחד, לאחר שלוח השידורים הרגיל בוטל.

חששות לגבי בריאותה של המלכה אליזבת התעוררו גם בעקבות פרסום תמונות של פגישתה עם ראש הממשלה החדשה ליז טראס ביום שלישי. המלכה בת ה-96 זימנה את הפוליטיקאית השמרנית לטירת בלמורל בסקוטלנד על מנת למנות אותה באופן רשמי לראש ממשלה ולהורות לה לגבש ממשלה חדשה. המלכה מינתה 14 ראשי ממשלה במהלך 70 שנים של שלטון. הטקס החגיגי נערך בדרך כלל בארמון בקינגהאם, אך הפעם נערך בסקוטלנד על רקע דיווחים כי המלכה חלשה מדי כדי לשוב ללונדון.

תושבים מודאגים מתאספים בארמון בקינגהאם, לונדון, 8 בסטמבר 2022. רויטרס
תושבים מודאגים בארמון בקינגהאם/רויטרס
שומר מחוץ לשערי טירת בלמורל, שם נמאצת המלכה אליזבת השנייה, סקוטלנד, 8 בספטמבר 2022. רויטרס
שומרים בשערי טירת בלמורל/רויטרס
אנשים מתאספים מחוץ לארמון בקינגהאם בדאגה למצב בריאותה של המלכה אליזבת, 8 בספטמבר 2022. רויטרס
אזרחים מודאגים מחוץ לארמון בקינגהאם/רויטרס
הנסיכים אנדרו, אדוארד, ויליאם מגיעים במכונית לטירת בלמורל, סקוטלנד, 8 בספטמבר 2022. טוויטר, אתר רשמי
הנסיכים אנדרו, אדוארד וויליאם מגיעים לטירת בלמורל היום/אתר רשמי, טוויטר
שלט בארמון בקינגהאם אחר הדיווח על כל שהמלכה נמצאת תחת השגחה רפואית בטירת בלמורל, 8 בספטמבר, 2022. GettyImages
שלט בארמון בקינגהאם לאחר הדיווח/GettyImages

תמונות רשמיות מהפגישה המסורתית פורסמו, והחששות מיד התעוררו למראה חבורה כחולה כהה על ידה הימנית של המלכה. מאות צופים מודאגים פנו לטוויטר להביע את דאגתם.

על פי דיווחים, המלכה גם קיבלה הוראה מרופאיה לנוח ולערוך את פגישתה עם המועצה המלכותית באופן וירטואלי. המועצה המלכותית היא גוף רשמי המורכב מפוליטיקאים בכירים שמייעצים למלכה.

בווידאו: ליז טראס מונתה לתפקידה כראש ממשלת בריטניה/צילום: רויטרס
בווידאו: בריטניה חוגגת 70 שנות מלוכה למלכה אליזבת/צילום: רויטרס

המלכה אושפזה בבית חולים לאחר ניתוח בברך ב-2003, לאחריו החלה להשתמש במקל הליכה במשך שבועיים. ב-2013, היא אושפזה שוב לאחר דלת מעיים חריפה. ב-2018 היא עברה ניתוח להסרת קטרקט באחת מעיניה.

ב-2016 השתמשה המלכה במעלית לעומת לעלות 26 מדרגות בכניסה לפרלמנט. ב-12 באוקטובר 2021, בגיל 95, המלכה צולמה כשהיא נעזרת במקל הליכה בכנסיית ווסטמינסטר. היא קיבלה הוראות מרופאיה לנוח באותו חודש וביטלה פגישות בשל כך. ב-20 באוקטובר, היא בילתה לילה בבית החולים הפרטי קינג אדוארד השביעי במרכז לונדון - הלילה הראשון מזה שמונה שנים שבו שהתה בבית חולים. חודש לאחר מכן, היא הגיעה לאירוע לאחר שנקעה את קרסולה.

בשנה האחרונה צימצמה המלכה את פעילותה הציבורית באופן משמעותי בשל גילה המתקדם ו"בעיות בתנועה". היא החלה להשתמש במקל הליכה ולנהל פגישות באופן וירטואלי, כמו גם נאלצה לוותר על טקסים מסורתיים כמו פתיחת מושב הפרלמנט ואירועים מסוימים לכבוד יום הולדתה, בשל מצבה.

בפברואר המלכה אובחנה חיובית לנגיף הקורונה. מוקדם יותר באותו חודש, בנה הבכור של המלכה ויורש העצר, הנסיך צ'ארלס ביטל את השתתפותו באירוע אחרי שנדבק בווירוס בפעם השנייה. מצבה הרפואי של המלכה, המונרך המבוגר והוותיק ביותר בעולם, עלה לכותרות מאז שהעבירה לילה בבית חולים באוקטובר בשל בעיה רפואית והתבקשה על ידי רופאיה לנוח. הארמון לא פירט עד היום מהי אותה בעיה שממנה סבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully