וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גירושם מאלבניה: "האיראנים משמידים מסמכים מהשגרירות בבירה"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 11:55

השגרירות האיראנית תעזוב את אלבניה לאחר שראש הממשלה אדי רמה הודיע על סיום היחסים הדיפלומטיים עם איראן. "אלבניה עמדה בפני מתקפת סייבר איראנית שאיימה לפרוץ לרישומי המדינה וליצור כאוס", הסביר רמה את החלטתו

בווידאו: דובר המשרד האיראני מתייחס לשיחות הגרעין/צילום: רויטרס

דיפלומטים איראנים המוצבים באלבניה השמידו היום (חמישי) מסמכים רשמיים בשגרירות, כך על פי עד ראייה מקומי ששוחח עם רויטרס. הצעד נעשה שעות ספורות לפני שהצוות צפוי לעזוב את המדינה, ולאחר שראש ממשלת אלבניה אדי רמה הודיע אתמול על ניתוק מלא של הקשרים הדיפלומטיים עם איראן. בהמשך לדבריו, הורה לשגרירות האיראנית לעזוב את גבולות המדינה תוך 24 שעות.

רמה טען כי אלבניה עמדה בפני מתקפת סייבר חמורה בחודש יולי האחרון - אותה היא מייחסת לאיראן. "מתקפת סייבר איראנית שאיימה לפרוץ לרישומי המדינה, למחוק מערכות דיגיטליות, לשתק את השירותים הציבוריים וליצור כאוס", הסביר רמה את החלטתו. "הממשלה החליטה לסיים באופן מיידי את היחסים הדיפלומטיים עם הרפובליקה האסלמית איראן - תגובה שעומדת בפרופורציה מלאה מול חומרת הסיכון שהמדינה עמדה בפניה בחודש יולי האחרון".

ימים בודדים לאחר מתקפת הסייבר, אלבניה דיווחה על פרסומם של נתונים אישיים על חברי ממשלה אלבנים שהוצאו לטענתם ממאגרי המדינה.

ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה. רויטרס
הודיע לשגרירות האיראנית לעזוב תוך יממה. אדי רמה/רויטרס

בניגוד להצהרה האלבנית, איראן גינתה בתוקף את ההחלטה ואת הנסיבות להן טוענת אלבניה. "אלו טענות חסרות ביסוס", מסרה.

הצעד של אלבניה מגיע לאחר כמה שנים של יחסים מתוחים בין המדינות. ב-2014 קלטה המדינה כ-3,000 חברים בארגון המוג'אהדין האיראני - ארגון שיעי שאינו חלק מהמשטר האיראני, שהתיישבו ליד עיר הנמל המרכזית דורס שבמדינה.

ארצות הברית שידועה כבעלת ברית קרובה של אלבניה - חיזקה את האשמות הממשלה האלבנית ביממה האחרונה על מתקפת הסייבר האיראנית. עוד הצהירה כי תנקוט באמצעים הנדרשים כדי "לחייב את איראן לשאת באחריות למתקפה שאיימה על ביטחונה של בעלת ברית של ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully