וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחץ הציבורי: בוטל הסדר הטיעון עם הקצין שצילם חיילות בסתר

7.9.2022 / 18:00

הפרקליטות הצבאית הודיעה באופן רשמי כי היא חוזרת בה מהעסקה עם סא"ל דן שרוני. זאת, לאחר הסערה שפרצה בשל פרסום העונש המקל שהיה צפוי להיות מוטל עליו. ההחלטה התקבלה אחרי בחינה של רכיבי ההסכם, נפגעות העבירה עודכנו בפרטים

בווידאו: דיון במשפטו של סא"ל שרוני שצילם חיילות בסתר/צילום: ניב אהרונסון

הפרקליטה הצבאית הודיעה היום (רביעי) כי היא חוזרת בה מהסדר הטיעון שנחתם עם סא"ל דן שרוני, שצילם חיילות בסתר. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה של רכיבי ההסכם שכבר נחתם ושמיעה חוזרת של נפגעות העבירה. הודעה על החלטת הפרקליטות נמסרה לעורכת דינו של שרוני, וכן לנפגעותיו.

לפני כחודשיים הייתה אמורה עסקת הטיעון להיות מוצגת בבית המשפט, אולם נדחתה בעקבות הביקורת הציבורית על ההסדר המקל. עו"ד אפרת נחמני-בר, שרון זגגי-פנחס, וליאור שטלצר, המייצגים עשר מהנפגעות מסרו כי "אנו מברכים על ההחלטה. אין ספק שזוהי ההחלטה המתבקשת בנסיבות המקרה. גדולתה ויושרתה של מערכת נמדדת ביכולת להכיר בטעויות ולתקנן. אנו שמחות ושמחים שמאבקנו העיקש למען הנפגעות נשא פרי".

מתן גזר דין של דן שרוני שצילם חיילות בסתר. בבית הדין הצבאי "נווה צדק" בבית ליד
24 ביולי 2022. ניב אהרונסון
לא יקבל הסדר טיעון. שרוני/ניב אהרונסון

על פי העסקה עליה סיכמו בחודש שעבר הפרקליטות הצבאית ועורכי דינו של שרוני, הוא יודה בעשרות העבירות שהואשם בהן, בגין מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. מעבר לכך, הרמטכ"ל אביב כוכבי היה צפוי לשלול את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים, אך בני משפחתו הגרעינית יהיו זכאים לקבל את הכספים.

הפרקליטות הצבאית הייתה אמורה לדרוש עונש מאסר ממושך לקצין. עוד סוכם כי שרוני יורד לדרגת טוראי וישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. מעבר לכך, התביעה הייתה צפויה לדרוש עונש מאסר בפועל בן מספר שנים, שיבטא את חומרת מעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully