וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה, משה או שמואל: לסופות בחורף הקרוב בישראל כבר נבחרו שמות

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 0:11

כולם זוכרים את שמה של הסופה האחרונה שהכתה בישראל - "אלפיס". כעת, השירות המטרואולוגי, בשיתוף עם יוון וקפריסין, מעניק שם לכל אירועי מזג האוויר הקיצוניים הצפויים בשנה הקרובה. בין השמות ברשימה: ברברה, ורד, יונתן וטליה - ואולי יש אחת עם שמכם? לרשימה המלאה

בווידאו: הסופה אלפיס הגיעה: הגולן נצבע לבן, שלג גם בירושלים/צילום: כב"ה צפון, מועצה אזורית גולן, אתר החרמון, טל גלעד, רפאל נוה, תיירות עין זיוון ועדי פיאדה, יניב כליף

סופת פנינה, משה או שמואל - השירות המטרואולוגי העניק שם לכל אירועי מזג האוויר הקיצוניים בחורף הקרוב. כשאירוע מזג האוויר צפוי להיות משמעותי, שמו יתפרסם על פי רשימת שמות של השירות, בשיתוף יוון וקפריסין. סופת יונתן תגיע אחרי סופת קסתניה, סופת יסמין תגיע אחרי סופת יונס, וכך הלאה ברשימה המלאה.

שלג אודם 26 בינואר 2022. אורי קלנר, אתר רשמי
שלג בצפון בזמן הסופה אלפיס, ינואר 2022/אתר רשמי, אורי קלנר

הרעיון לקוח מהשיטה האמריקנית, כך הסביר ד"ר עמית סביר, סגן בכיר למנהל השירות למטאורולוגיה מבצעית בשירות המטאורולוגי, "כך שכולם יבינו שמדובר באירוע משמעותי עם פוטנציאל גבוה לנפגעים ולנזקים לרכוש". ישנם כמה סוגי מזג אוויר עיקריים שיש להם פוטנציאל להפוך לקיצוניים ולגרום לנזקים משמעותיים: סערה, גלי חום וקור קיצוניים וכן אירועי אובך משמעותיים. לכל סוג מזג אוויר נקבעו קריטריונים, ורק אירועים בדרגת חומרה כתומה או אדומה יהיו מועמדים לקבל שם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שמות אירועי מזג אוויר קיצוניים לעונת 2022-23

  • ישראל: אריאל, גיא, משה, ורד, דניאל, יסמין פנינה, יונתן, שמואל
  • יוון: טליה, ברברה, הלנה, נייאס, אליאס, קירוס, זואי
  • קפריסין: אורנוס, קליאון, יונס, אורפיאס, קסנתיה, ריג'נה, פדרה, לסיס

אירופה חולקה לתת-קבוצות, כשבכל קבוצה כמה מדינות סמוכות בעלות מאפיינים אקלימיים דומים. ישראל חברה בקבוצת דרום מזרח הים התיכון, יחד עם קפריסין ויוון. ד"ר סביר הסביר כי הסיבות לקבוצה הן שיתופי הפעולה המשמעותיים בין השירותים המטאורולוגיים של שתי המדינות, ומזג האוויר הדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully