וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חשוד בפרשיית שוחד בצבא - חתך אזיק אלקטרוני ונמלט

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 11:24

לאונרד גלן פרנסיס, הידוע בכינוי "לאונרד השמן", היה במעצר בית, כשחתך את האזיק וברח מביתו בסן דייגו. פרנסיס נמצא במרכזו של תיק הונאה ושוחד שהניב אישומים פליליים נגד יותר מ-30 גורמים רשמיים בחיל הים

קבלן מלזי עשיר שנמצא במרכזה של אחת מפרשיות השוחד הגדולות בהיסטוריה של חיל הים האמריקני, חתך את האזיק האלקטרוני שהוצמד לקרסולו, נמלט ממעצר בית ובורח כעת מהרשויות הפדרליות בארצות הברית, כך על פי דיווח של שירות המרשלים האמריקני.

כ-12 סוכנויות אכיפת החוק מחפשות אחריו, אך יש הסבורים כי הוא נמצא במקסיקו ואולי עושה את דרכו בחזרה לאסיה.

לאונרד גלן פרנסיס, הידוע בכינוי "לאונרד השמן", המתין לגזר דינו כשחתך את האזיק ביום ראשון בבוקר וברח מביתו בסן דייגו, על פי עומאר קסטיו משירות המרשלים. שכניו של פרנסיס יצרו קשר עם שירות המרשלים, לאחר שהבחינו במשאיות הובלה יוצאות ונכנסות מחניית ביתו בימים שלפני הבריחה. הבית מרוחק 40 דקות בלבד מגבול מקסיקו. לדברי קסטיו, האזיק האלקטרוני קל להסרה ואינו מרתיע אנשים מפני בריחה. "זה הסיכון שלוקחים בשימוש באזיק", הוא אמר.

לאונרד גלן פרנסיס, "לאונרד השמן". טוויטר, אתר רשמי
הרשויות מחפשות אחר לאונרד השמן/אתר רשמי, טוויטר

על פי "יוניון טריביון", פרנסיס גר בבית בשווי מיליוני דולרים בקהילה מגודרת שעל פי אתרי נדל"ן, כלל חמישה חדרי שינה ושבעה חדרי אמבטיה. הוא גר בבית עם שלושת ילדיו, והרשויות סבורות כי נמלט איתם, אמר קסטיו. "יש לנו כמה כיווני חקירה. אנחנו בודקים גם מחוץ לארצות הברית", הוא הוסיף.

פרנסיס בן ה-57 היה אמור לשמוע את גזר דינו ב-22 בספטמבר בבית משפט מחוזי של המחוז הדרומי של קליפורניה בסן דייגו. הוא עומד בפני עונש של 25 שנות מאסר לאחר שהודה באשמה ב-2015 בגין קשירת קשר לביצוע שוחד והונאה של ארצות הברית.

לאונרד גלן פרנסיס, "לאונרד השמן". טוויטר, צילום מסך
שיחד בעבור מכרזים. לאונרד גלן פרנסיס/צילום מסך, טוויטר

פרנסיס נמצא במרכזו של תיק הונאה ושוחד שהניב אישומים פליליים נגד יותר מ-30 גורמים רשמיים בחיל הים וקבלני ביטחון, על פי משרד המשפטים האמריקני. נכון לינואר, יותר מעשרים אנשים הודו כי קיבלו מיליוני דולרים בנסיעות יוקרתיות, ארוחות ושירותי זנות מפרנסיס. בתמורה, הם עזרו לחברה שלו לזכות במכרזים ולגבות חשבונות מנופחים מחיל הים בסך של יותר מ-35 מיליון דולר, על פי התביעה.

על פי מסמכי בית המשפט מ-2015, המתנות של פרנסיס לאנשי חיל הים כללו מזומן בסך ש יותר מ-500 אלף דולר ושירותי זנות ונסיעות בשווי מאות אלפי דולרים. הוא גם סיפק לאנשי חיל הים מתנות כגון סיגרים קובניים וחרבות מעוטרות.

פרנסיס כיהן כמנכ"ל של חברת גלן דיפנס מארין אסיה, תאגיד רב לאומי שמבוסס בסינגפור. החברה סיפקה לחיל הים האמריקני ציוד ושירותים בעבור ספינות וצוללות, כשעגנו בנמלים. פרנסיס נעצר ב-2013 ומאז משתף פעולה עם הרשויות.

ב-2017, האדמירל רוברט גילבו, האדמירל הראשון שהורשע בפשע פדרלי בעודו בתפקיד, נשלח ל-18 חודשים בכלא לאחר ששיקר לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפרשייה.

גורמים בבית המשפט כבר העלו בעבר חששות לגבי האבטחה בביתו של פרנסיס. ב-2020 נערך שימוע לגבי הסוגייה לאחר שדווח כי אין מאבטח בביתו. "אני מצטער כל מה שקרה, ואני רוצה להגיד שזה לעולם לא יקרה שוב", אמר פרנסיס בשימוע. "אני מודע להנחיות מעצר הבית שלי ואני תמיד בבית". לדברי קסטיו, לא היתה אבטחה בביתו של פרנסיס כששירות המרשלים הגיב לדיווחים על בריחתו.

לפרנסיס יש גם היסטוריה של בעיות בריאותיות, על פי מסמכי בית המשפט. הוא עבר טיפולים לסרטן הכליות ב-2018. יש לו גם בעיות בריאות כרוניות, לדברי עורך דינו, דווין בורשטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully