וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה נגד גל הירש - עורך דין לשעבר שהורשע בניסיון שידול לרצח

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 6:14

הותר לפרסום כי עד המדינה בפרשת "דיפנסיב שילד" הוא גור פינקלשטיין, שהורשע בעבר בקשירת קשר לרצח עד מדינה וניסיון לשידול לרצח של עדי תביעה. פינקלשטיין היה עורך דינו של הירש והנאשמים האחרים בפרשה. הירש טען: "להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה"

עורך הדין גור פינקלשטיין אשר הניח מטען חבלה מתחת לרכבו של דני כהן, מאי 2011. חטיבת דובר המשטרה
גור פינקלשטיין/חטיבת דובר המשטרה

עד המדינה בפרשת "דיפנסיב שילד", בה נאשם בין היתר גל הירש, הוא גור פינקלשטיין, עורך דין לשעבר שהורשע בעבר בקשירת קשר לרצח עד מדינה וניסיון לשידול לרצח של עדי תביעה - כך הותר הלילה (רביעי) לפרסום.

עד המדינה היה עורך דינם של הנאשמים גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני והוא פתח עבורם חברות זרות, שעל פי כתב האישום לא הייתה להן פעילות עסקית ממשית. החברות נועדו בעיקר להחזקת חשבונות בנק לצורך קבלת חלקם ברווחי פעילות בגיאורגיה, באופן שסייע להם להתחמק מתשלום מס בישראל.

גל הירש במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
גל הירש/ראובן קסטרו

את הבקשה להתיר את שמו לפרסום הגישו הסנגורים של הנאשמים בתיק, נבות תל צור וטל שפירא, דן אלדד וגיורא אדרת, שמייצגים את הירש, וכן עורך דינו של הנאשם עודד שכנאי, ז'ק חן. בפרקליטות סברו כי הארכת צו איסור הפרסום עד לאחר עדותו של עד המדינה ובחינתו מחדש לאחריה, מבטאת איזון נכון ומידתי בין עיקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת, לבין שיקולים של טוהר ההליך הפלילי ומניעת פגיעה בעדות העד וכן בין הפגיעה שעלולה להיגרם לעד המדינה ולהליך הפלילי לבין התועלת לה טענו המבקשים, שהפרקליטות סברה כי היא מוטלת בספק. בית המשפט החליט להתיר את הפרסום, ולאחר שבפרקליטות בחנה את החלטתו הוחלט שלא לערור עליה.

הפרקליטות נימקה את החלטתה לגייס את פינקלשטיין כעד מדינה וטענה כי "עדי מדינה מעצם טיבם לעולם הם חלק מהמעגל העברייני, ממילא בית המשפט יהיה חשוף למעשיו, וליבת התמריץ לחתימת הסכם עד המדינה עמו הייתה יכולתו לספק ראיות חפציות מזמן אמת". הפרקליטות הדגישה כי היא דוחה את הטענות "כי גיוסו של עד המדינה היה 'פסול ובניגוד לכללים' וככל שהן יעלו, הן יידונו במסגרת ההליך". לבסוף הזכירו, "לאחרונה אישר בית המשפט את התליית ההליכים נגד אחד הנאשמים בפרשה, מיכאל בנימיני, שמאז שנת 2019 שוהה בחו"ל ולא התייצב לחקירה או למשפט".

עוד בוואלה!

אילה חסון טוענת שהפרקליטות רצתה לסכל את המינוי של גל הירש. רק לא הבנו למה

לכתבה המלאה
משרדיו של גל הירש, הרצליה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבניין בהרצליה בו היו משרדי "דיפנסיב שילד"/ראובן קסטרו

מטעמו של גל הירש נמסר שהוא מברך על החלטת בית המשפט לבטל את צו איסור הפרסום על שמו של עד המדינה בעניינו. "ניסיון המדינה למנוע לאורך זמן רב את פרסום שמו של עד המדינה, במטרה להסתיר מהציבור את המחדל שנעשה ולהימנע ממבוכה קשה, נדחה בהחלטה חריפה ומנומקת של בית המשפט", נטען, "החלטת בית המשפט לחשוף לאור השמש את שמו ופרטיו של עד המדינה המפוקפק שגויס בתיק זה, תורמת במישרין להגברת אמון ציבור בתקינות הליכי המשפט".

"ההחלטה לגייס את העבריין המורשע, גור פינקלשטיין, כעד מדינה כנגד גל הירש, מלמדת על להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה למצוא בכל מחיר ראיות כנגד הירש לביצוע עבירת שוחד שיוחסה לו, למרות שלא הייתה ולא נבראה, תוך חריגה בוטה מהנהלים שנקבעו בקשר עם גיוס עדי מדינה, שכן העבירות בהן הורשע גור פינקלשטיין מנויות בנהלי הפרקליטות כעבירות פוסלות אדם מסוגו לשמש כעד מדינה", טענו. "עד מהרה גיוסו של עד המדינה נכשל כישלון חרוץ ותיק השוחד כנגד גל הירש נסגר בעילה של היעדר אשמה. קשה להבין כיצד עד מסוג זה ממשיך להופיע גם כיום במעמד של 'עד מדינה' בתיק המס של גל הירש, שעניינו אירועים מלפני 15 שנה".

עו"ד גור פינקלשטיין, מואשם בהנחת מטען חבלה, הצתה ורצח בן זוגה של גרושתו, מאי 2011. נמרוד סונדרס
גור פינקלשטיין/נמרוד סונדרס

בא כוחו של גור פינקשלטיין, עו"ד פיני פישלר, מסר כי "עד המדינה טוען בתוקף כי מטרת הבקשה שהוגשה להסרת צו איסור הפרסום על שמו על זהותו הינה במטרה אחת ברורה להסיט את מכלול תשומת הלב הציבורית מחומרת המעשים המיוחסים בכתב האישום שהוגש נגד גל הירש ואחרים, והכול במטרה להכפיש את עד המדינה והציגו באור שלילי.

"נדגיש כי עד המדינה כפוף להסכם מחייב עליו חתם ונאסר עלו להתראיין באמצעי התקשורת בנסיבות אלה אל להם למי הנאשמים לנצל זאת לרעה. עד המדינה פנה לאחרונה לפרקליטות בבקשה מפורטת להתיר לו התראיין ולהתייחס למכלול הטענות המושמעות כלפיו. באשר לעברו של עד המדינה יובהר כי כל מי שמעיין באופן מעמיק בפסק. הדין של ביהמ"שׁ העליון אמור ללמוד ולדעת כי עד המדינה זוכה ע"י ביהמ"ש העליון מכל סעיף אשר הופיעו ושאר יוחסו לו בכתב הרישום המקורי. בנוסף הוגש כנגדו כתב אישום נוסף בגין עבירות אחרות שבוצעו מתוך הכלא פנימה בזמן מהלך מעצרו. גם כתב אישום זה נגוע בכשלים חמורים למכביר שכן כלל המעשים שיוחסו לו נגרמו תוך כדי הדחת עד המדינה ע"י סוכן מדיח שהופעל על ידי המשטרה והשב"ס. עד המדינה שימש כאחד מעורכי הדין של חברת דיפנסיב שילד וסייע לה בפעילותה המשפטית והעסקית בגאורגיה יובהר ויוגש כי אין בפעילות הזאת דבר וחצי דבר שאינו כשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully