וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמק בלי עונש": מת תושב בית לחם שהואשם באונס חייל בבי"ח פסיכיאטרי בי-ם

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 7:28

מוסא אבו מחאמיד בן ה-40 מת ביום שבת לאחר שהונשם והורדם בשל מחלה. הוא הואשם באונס חייל משוחרר, שהיה תחת תרופות חזקות ואושפז באותו החדר איתו בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול. שלב ההוכחות במשפטו של מחאמיד עמד להתחיל בחודש הבא. הקורבן: "ייענש בעולם הבא"

בווידאו: הלווייתו של מוסא אבו מחאמיד שהואשם באונס חייל צה"ל בבי"ח פסיכיאטרי. 05 בספטמבר 2022./ללא

בבית החולים אסף הרופא מת ביום שבת מוסא אבו מחאמיד, תושב נפת בית לחם בן ה-40, שהואשם באונס חייל משוחרר בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול בירושלים - שם אושפזו באותו החדר.

מחאמיד הורשע בעברו עשר פעמים בכניסה לא חוקית לארץ וכן ריצה מאסר על ניסיון דקירת מאבטח במחסום קלנדיה. הוא נעצר ביום האירוע והיה עצור בבית הכלא ניצן עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. במהלך המעצר, לפני כשלושה חדשים, ככל הידוע נדבק בכלא במחלת הליגיונרים, מחלה זיהומית שתסמיניה דומים לדלקת ריאות. הוא אושפז בבית החולים, אך למרות מאמצי הרופאים להצילו מצבו המשיך והתדרדר - והוא הורדם והונשם. בשבת נקבע מותו וגופתו נמסרה לסהר האדום הפלסטיני, שהעביר אותה למשפחתו בכפר בית תעמר. נערכה לו מעין הלוויה צבאית כשהוא עטוף בדגל פלסטין ובדגל הפת"ח. רעולי פנים ירו מטחי כבוד לאוויר.

מוסא אבו מחאמיד בבית המשפט המחוזי בירושלים, אפריל 2021. יואב איתיאל
מוסא אבו מחאמיד בבית המשפט המחוזי בירושלים, אפריל 2021/יואב איתיאל
מוסא אבו מחאמיד. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"ייענש בעולם הבא". מוסא אבו מחאמיד/אתר רשמי, מתוך טוויטר

שירות בתי הסוהר לא פרסם את מותו של מחאמיד, שהיה עצור בגין עבירות מין. זאת, בשל שבעת אשפוזו שוחרר טכנית ממעצרו כי היה מונשם ומורדם. גם משרד הבריאות לא פרסם את מותו של מחאמיד - ששמו הותר לפרסום לבקשת וואלה. בישיבת הממשלה הפלסטינית בראשית השבו התייחסו למותו וגם בסוכנות הידיעות הסורית.

שלב ההוכחות במשפטו של מחאמיד עמד להתחיל בחודש הבא. קרבן האונס, הצעיר שעמד לתת את עדותו בחודש הבא, אמר לוואלה! בתגובה לדיווח על מותו של מחאמיד כי "מי שעושה דבר כזה לא חומק בלי עונש ואני מקווה שהוא נענש גם בעולם הבא".

מוסא אבו מחאמיד. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"נערכה הלוויה צבאית". מוסא אבו מחאמיד/אתר רשמי, מתוך טוויטר

לאחר מותו הטיל משרד החוץ הפלסטיני את האחריות למוות על הרשויות בישראל וטען כי הוא נגרם כתוצאה מרשלנות. ברשות הפלסטינית לא פרסמו את עילת מעצרו של מחאמיד והללו אותו כ"שהיד" שמת "מות קדושים". עוד קרא המשרד לקהילה הבינלאומית, לצלב האדום הבינלאומי ולמוסדות האו"ם לנקוט בצעדים הנדרשים כדי להבטיח הגנה לאסירים הביטחוניים הכלואים בישראל.

ביום חמישי שעבר מת בבית החולים אסף הרופא גם אסיר ישראלי בן ,74 שהיה שפוט ל-20 שנה בגין אונס ועבירות מין אחרות. הוא נכלא ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully