וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף איומי חיזבאללה: צה"ל אישר למפעילי אסדת כריש לשאוב גז מלב הים

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 13:20

פעילות שאיבת הגז אושרה למרות שהמו"מ עם לבנון על הגבול הימי טרם הסתיים. בצה"ל מעריכים כי לקראת תחילת השאיבה, חיזבאללה עשוי לנסות לפגוע בישראל לשם פרובוקציה. גורם ביטחוני בכיר אמר כי צה"ל ערוך לכל התפתחות - כולל מצב של כמה ימי קרב נגד חיזבאללה

בווידאו: צה"ל יירט 3 מל"טים של חיזבאללה שעשו דרכם לעבר אסדת הגז/דובר צה"ל

חיל הים אישר היום (שלישי) למפעילי אסדת כריש לשאוב גז מלב הים. זאת, למרות איומי חיזבאללה ועל אף שהמשא ומתן עם לבנון על הגבול הימי טרם הסתיים. בצה"ל מעריכים כי לקראת תחילת הפעילות, חיזבאללה עשוי לנסות לפגוע בישראל לשם פרובוקציה. גורם ביטחוני בכיר אמר כי צה"ל ערוך לכל התפתחות, כולל מצב של כמה ימי קרב נגד חיזבאללה.

מצה"ל נמסר כי הוא מוכן לשלל תרחישים במידה וחיזבאללה ינסה להסלים את המצב באזור. גורם ביטחוני אמר כי אם חיזבאללה יפר את השקט - ישראל תגיב. "העיכוב (בשאיבה א.ב) הוא טכני", אמר הגורם. "אנחנו מקווים להתפתחות מדינית. השליח האמריקני אמור להגיע השבוע ולהציג את עמדות הצדדים על מנת להתקדם במו"מ".

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
"עשויים לפגוע בישראל לשם פרובוקציה". אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

גורמים ביטחוניים נוספים אמרו כי העובדה שיש כוונה להתחיל לשאוב גז טרם סיום המו"מ על הגבול הימי, אמנם תגביר את המתיחות הביטחונית, אך היא מבהירה למזכ"ל חיזבאללה שאיומיו לא מרתיעים את ישראל - ובכך מחזקת את ההרתעה הישראלית באזור.

בד בבד, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אישר למפקד חיל הים אלוף דוד סלמה תכניות מבצעיות לשלל אירועים בזירה הימית והכוחות תורגלו בחצי השנה בהיקפים גדולים אל מול כלל התרחישים האפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully