וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה אימצה מדיניות חוץ חדשה שמבוססת על רעיון "העולם הרוסי"

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 15:32

על פי "המדיניות ההומניטרית" בת 31 עמודים, רוסיה צריכה "להגן, לשמור ולקדם מסורות ורעיונות של העולם הרוסי". הדוקטרינה חדשה מתמקדת ברעיון שאידיאולוגיות שמרניות השתמשו בו כדי להצדיק התערבות בחו"ל לטובת תמיכה בדוברי רוסית, כולל הפלישה לאוקראינה

בווידאו: פוטין מבקר בתרגיל צבאי במזרח המדינה/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר אתמול (שני) דוקטרינה חדשה של מדיניות החוץ שמתמקדת ב"עולם הרוסי", רעיון שאידיאולוגיות שמרניות השתמשו בו כדי להצדיק התערבות בחו"ל לטובת תמיכה בדוברי רוסית. על פי "המדיניות ההומניטרית" בת 31 עמודים, רוסיה צריכה "להגן, לשמור ולקדם מסורות ורעיונות של העולם הרוסי".

המדיניות מוצגת כאסטרטגיה של עוצמה רכה, אך היא גם מקדשת רעיונות לגבי פוליטיקה ודת שבהם משתמשים קיצוניים שרוצים להצדיק את הפלישה לאוקראינה. "הפדרציה הרוסית מספקת תמיכה לבני ארצה שחיים מחוץ למדינה במילוי זכויותיהם, בהבטחת ההגנה על האינטרסים שלהם ושימור הזהות התרבותית הרוסית שלהם", נכתב במסמך.

עוד נכתב כי הקשרים של רוסיה עם בני ארצה בחו"ל איפשרו למדינה "לחזק בזירה הבינלאומית את התדמית שלה כמדינה דמוקרטית ששואפת ליצירת עולם רב-קוטבי".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר במרכז גידול בזים. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

פוטין מדגיש במשך שנים את מה שהוא תופש כגורל הטרגי של 25 מיליון רוסים אתניים שמצאו את עצמם גרים מחוץ לרוסיה במדינות עצמאיות לאחר קריסת ברית המועצות ב-1991, מאורע שאותו הנשיא מכנה אסון גיאופוליטי.

על פי המדיניות החדשה, רוסיה תרחיב את שיתוף הפעולה עם האומות הסלביות, סין והוד, ולחזק את הקשרים עם המזרח התיכון, אמריקה הלטינית ואפריקה. רוסיה תחזק גם את קשריה עם אבחזיה ואוסטיה, המחוזות הבדלניים הפרו-רוסיים בגיאורגיה, כמו גם עם המחוזות הבדלניים דונצק ולוהנסק באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully