וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הכל, חבר'ה": בוריס ג'ונסון נשא את נאומו האחרון

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 12:23

ראש הממשלה השנוי במחלוקת רמז כי אולי ישוב לתפקיד בעתיד, אף שהוא עדיין פגוע מהאופן שבו נאלץ לפרוש. הוא קרא למפלגה השמרנית להתאחד מאחורי ראש הממשלה החדשה, ליז טראס

בווידאו: ג'ונסון עוזב את דאונינג 10 בפעם האחרונה כראש ממשלה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, נשא היום (שלישי) את נאומו האחרון בתפקיד, לאחר שלוש שנים לאות בפרשיות ושערוריות. הוא הביע תמיכה ביורשת שלו, ליז טראס, ודחק במפלגה השמרנית להתאחד.

לאחר הנאום, הוא עזב את דאונינג 10 ואת לונדון וטס לסקוטלנד כדי להגיש את התפטרותו למלכה אליזבת. גם טראס תגיע לסקוטלנד לארמון בלמורל, שם שוהה המלכה, שתבקש ממנה באופן רשמי לגבש ממשלה.

"זה הכל, חבר'ה", אמר ג'ונסון בנאום. "אני אומר לעמיתיי השמרנים, הגיע הזמן לסיים עם הפוליטיקה, חבר'ה. הגיע הזמן שכולנו נתאחד מאחורי ליז טראס והצוות שלה".

ג'ונסון התגאה בהישגים שלו, כולל השקה מוקדמת של קמפיין חיסונים נגד קורונה והתמיכה באוקראינה. הוא טען גם כי אחד ההישגים הגדולים שלו היה הברקזיט. הוא לא התנצל על שערוריית "פרטיגייט", שבה נקנס על הפרת חוקי הקורונה ועריכת מסיבות בדאונינג 10 במהלך הסגר.

ראש הממשלה השנוי במחלוקת רמז כי אולי ישוב לתפקיד בעתיד, אף שהוא עדיין פגוע מהאופן שבו נאלץ לפרוש, לאחר ששרים בקבינט שלו התפטרו כדי לכפות עליו את העזיבה. "המקל עובר סוף כל סוף למנהיג חדש של השמרנים", הוא אמר.

על פי דיווחים שונים, ג'ונסון שוקל לחזור לפוליטיקה, אולי אפילו במהלך מושב הפרלמנט הנוכחי, במקרה שטראס תתקשה להשיג את התמיכה של הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully