וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בבית הנבחרים של גרמניה: איראן מאיימת בהשמדתנו, על הקהילה הבינלאומית לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 11:18

בנאום בבונדסטאג נשיא המדינה קרא לעולם לנקוט צעד נגד איראן: "מי שמכחיש שואה ומאיים על זכותנו להתקיים - לא זכאי לחתימה על הסכמים שמחזקים אותו". הרצוג נאם בעברית ופתח את נאומו בתפילה לזכר הקורבנות היהודים של המשטר הנאצי: "הארץ הזו הייתה בית לזוועות עמינו"

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא הבוקר (שלישי) בנאום בבית הנבחרים של גרמניה לנקוט צעדים מעשיים נגד איראן, ואמר כי העם היהודי זוכר וימשיך לזכור את זוועת המשטר הנאצי על אדמת גרמניה. באירוע השתתפו נשיא גרמניה, פרנק ולטר שטיינמאייר, הקנצלר אולף שולץ, וחברי הבונדסטאג.

הרצוג נאם בעברית ופתח את נאומו בתפילת יזכור לזכרם של הקורבנות היהודים בשואה. הוא המשיך ואמר "האומה היהודית היא אומה זוכרת. זה חלק מהותי ובלתי נפרד מהזהות שלנו. וכך, כשאני דורך על אדמת גרמניה, איני יכול שלא להיזכר, ולהוציא מתרמילי את אלבום התמונות של עמי, שבו שזורות אינספור תמונות מפיסת הארץ הזו. תמונות של פסגות, תמונות של תהומות".

"אין זה סוד, הארץ הזו - גרמניה, הייתה בית לזוועות הגדולות ביותר שפקדו את העם היהודי ואת האנושות כולה לאורך הדורות. החל בפוגרומים, פרעות, ומעשי טבח אכזריים, חורבן של קהילות יהודיות שלמות, שהתרחש פעם אחר פעם באלף השנים האחרונות; וכלה בתהום האפילה ביותר בתולדות משפחת האדם - השואה. לא היה בדברי הימים כמסע שערכו הנאצים ועוזריהם להשמדת העם היהודי. לא הייתה מעולם מדינה שהייתה אחראית, כפי שגרמניה הנאצית אחראית - לאובדן צלם אנוש, למחיקתה של החמלה, לשאיפה למחוק מעל פני האדמה, באכזריות כה נוראה, אומה שלמה. העם היהודי לא שוכח. ולא רק משום חובנו לדורות העבר, אלא משום חובתנו לדורות העתיד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בבונדסטג הגרמני 06 בספטמבר 2022. ללא, רויטרס
הרצוג בבית הנחברים של גרמניה, היום/רויטרס, ללא

נשיא המדינה הדגיש את שותפותה של ישראל במאמץ הבינלאומי לבלום את איראן. "גם בדורנו, גם בעת הזאת ממש, כוחות שנאה אפלים, מובלים בידי איראן ומאיימים לא רק על ישראל, ולא רק על היציבות במזרח התיכון, אלא על הסדר העולמי כולו. כאן, מעל הבמה החשובה הזאת בברלין, אני קורא למשפחת העמים לפעול בנחישות ובתקיפות", אמר.

"איומים ופעולות להשמדת ישראל הם דבר שלא מתקבל על הדעת. החזקת נשק להשמדה המונית בידי מדינה החברה באו"ם אשר קוראת יום-יום להשמדתה של מדינה אחרת החברה באו"ם, היא פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת. הקו המנחה צריך להיות ברור: מי שמכחיש את השואה, מי שנוהג בשנאה ובתוקפנות, מי שמאיים על זכותה של מדינת ישראל להתקיים - לא זכאי לחתימה על הסכמים שרק מחזקים אותו, לא זכאי להטבות או לכספים, לא זכאי לוויתורים בשום פנים ואופן", המשיך הנשיא.

"על הקהילה הבינלאומית לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה - להציב תנאים ברורים, להטיל סנקציות חריפות והכרחיות, ליצור חיץ בלתי עביר בין אירן ובין יכולת גרעינית, לעשות מעשה, ולא לוותר. מדינת ישראל תגן על עצמה ותילחם בכל דרך באיומים עליה ועל אזרחיה. אני קורא לעולם כולו לא לעמוד מנגד".

זהו יומו האחרון של הרצוג בביקור המדיני בן השלושה ימים בגרמניה, שבמרכזו עמד טקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן. הביקור ייחתם היום אחר הצהריים בביקור משותף של הרצוג ונשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שם ייפגשו עם שורדי שואה ובני נוער. אביו של הרצוג, הנשיא השישי חיים הרצוג, היה ממשחררי מחנה הריכוז כקצין בצבא הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully