וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות טענות לאי סדרים והטרדות: ראש הנציגות הישראלית במרוקו יוחזר עד לסיום הבדיקה בעניינו

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 8:16

ההחלטה התקבלה על ידי מנכ"ל משרד החוץ, בעקבות בדיקה שנפתחה בעניינו של דוד גוברין, שהגיע בשבוע שעבר לארץ לצורך בירור הטענות. הפרשה, שפורסמה גם בתקשורת במרוקו ביום שבת, עלולה לפגוע בתדמיתה של ישראל במדינה

דוד גוברין, דיפלומט ישראלי. יוטיוב, צילום מסך
יוחזר לישראל עד לסיום הבדיקה בעניינו. גוברין/צילום מסך, יוטיוב

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז החליט להחזיר לישראל את ראש הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו דוד גוברין עד לסיום החקירה שמתנהלת בעניינו בחשד לאי סדרים והטרדות בנציגות - כך נמסר הבוקר (שלישי) ממשרד החוץ. גוברין שב למרוקו רק אתמול לאחר ששהה בישראל לצורך בירור בעניינו.

הנציגות ברבאט נפתחה מחדש לפני כשנתיים במסגרת חידוש היחסים עם מרוקו ואחרי 20 שנים בהן הייתה סגורה. הפרשה, שפורסמה גם בתקשורת המקומית ביום שבת, עלולה לפגוע בתדמיתה של ישראל במרוקו.

שר החוץ יאיר לפיד חנך את הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו. 12 באוגוסט 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
חניכת הנציגות הישראלית ברבאט, שנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

התלונות הראשונות נגד גוברין הגיעו למשרד החוץ כבר לפני כמה שבועות, והובילה לפתיחה בבדיקה. על הבדיקה דיווח לראשונה העיתונאי מיכאל שמש בתאגיד השידור הציבורי "כאן". מקורות במשרד החוץ ציינו כי התלונות הגיעו גם על רקע יחסים עכורים בתוך הנציגות הישראלית בין גוברין לבין קצין הביטחון וקצין המנהלה. "הוא הצליח לריב עם כולם ובסוף הם הלשינו עליו", אמר מקור במשרד החוץ.

כמו כן, מקורות במשרד החוץ ציינו כי כמה עובדים בנציגות פוטרו וכמה התפטרו על רקע יחסי עבודה עכורים וטענות להתעמרות מצד ראש הנציגות דוד גוברין. בנוסף, לפי הדיווח ב"כאן", איש עסקים מקומי בשם סמי כהן, שמיודד עם גוברין, היה מעורב באירועי אירוח רשמיים של בכירים ישראלים שביקרו במרוקו, בניגוד לנהלים.

בשבוע שעבר זומן גוברין לישראל לצורך בירור הטענות. במקביל לשהותו בישראל, יצא המפקח הכללי של משרד החוץ לרבאט כדי לקיים שיחות עם עובדי השגרירות שהתלוננו נגד גוברין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully