וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על ההסלמה בשטחים: "ערוכים להרחיב את הפעילות לפי הצורך"

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 20:57

כוכבי אמר כי חלק מהתגברות הטרור נובעת "מאוזלת ידם של מנגנוני הביטחון הפלסטינים". לדבריו, סוכלו מאות פיגועים במבצע "שובר גלים" שנערך ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים. המצוד אחר המחבל השלישי מהפיגוע בבקעת הירדן נמשך

רכב המחבלים עוקב אחר אוטובוס החיילים כמה דקות לפני הפיגוע/מצלמות אבטחה

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב (שני) כי צה"ל ערוך להרחיב את מבצע "שובר גלים" ביהודה ושומרון, אם יהיה צורך בכך. זאת על רקע שורת הפיגועים שאירעו בימים האחרונים, בהם פיגוע הירי לעבר אוטובוס חיילים אתמול בבקעת הירדן, שבו נפצעו שישה חיילים ונהג האוטובוס.

"לנוכח עלייה חמורה בהיקף הפיגועים ביהודה ושומרון, יצא צה"ל לפני כמה חודשים למבצע 'שובר גלים', והגביר משמעותית את פעילותו לסיכול הטרור"", אמר כוכבי במסגרת כנס למידה מטכ"לי לסיכום תרגיל "מרכבות האש".

לדבריו, "במסגרת המבצע עד כה נעצרו כ-1,500 מבוקשים וסוכלו מאות פיגועים. חלק מהעלייה בטרור נובעת מאוזלת ידם של מנגנוני הביטחון הפלסטינים המובילה לחוסר משילות באזורים מסויימים ביהודה ושומרון, ואלו מהווים קרקע פוריה לצמיחת הטרור".

כוכבי הוסיף כי "כמו תמיד, גם נוכח ההתפתחות הזו, המבחן שלנו הוא אחד - הגנה על אזרחי מדינת ישראל, ומשימתנו היא לסכל טרור - נגיע לשם כך לכל עיר, שכונה, סמטה, בית או מרתף. הפעילות שלנו תימשך ואנו ערוכים להגביר אותה על פי הצורך".

פעילות כוחות צה"ל , סילוואד, 31 באוגוסט 2022. דובר צה"ל
פעילות של כוחות צה"ל באזור סילוואד, בחודש שעבר/דובר צה"ל

בינתיים, בצה"ל טרם הצליחו לעצור את מאהר א-סעיד, המחבל השלישי שהיה מעורב בפיגוע הירי אתמול יחד עם שני קרובי משפחתו שכבר נעצרו על ידי כוחות הביטחון. הוא נמלט, וכוחות הביטחון מנהלים אחריו מצוד.

הלילה נמשכו העימותים האלימים בשטחים, וחמוש פלסטיני נהרג בחילופי אש באזור קבאטיה. מתחילת מבצע "שובר גלים", שיצא לדרך בעקבות גל הפיגועים בערי ישראל, נהרגו, לפי הרשות הפלסטינית, 97 איש, בהם חמושים ואזרחים.

מוקדם יותר אתמול נפצעו ארבעה חיילים באורח קל כשמטען חבלה הושלך לעבר עמדה שלהם בסמוך לעיירה נבי סלאח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully