וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבקעת הירדן: המחבלים נמלטו דרך נתיב שנותר פרוץ למרות ההתרעות

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 20:21

במועצה האזורית בקעת הירדן ובארגון "רגבים" טוענים כי הם דחקו בצה"ל בשנים האחרונות לסגור את הציר שסללו מחדש הפלסטינים. רק בעקבות הפיגוע, הוצבו בטונדות זמניות במקום: "עובדים בשיטת הפלסטר". צה"ל: "הציר מאופיין במעט אירועים"

הפיגוע בבקעת הירדן: המחבלים נמלטו דרך נתיב שנותר פרוץ למרות ההתרעות/מערכת וואלה

המחבלים שביצעו אתמול (ראשון) את פיגוע הירי בבקעת הירדן נמלטו דרך כביש שנפרץ בשנים האחרונות, חרף המאמצים של צה"ל לחסום את הציר עוקף המחסומים.

במועצה האזורית בקעת הירדן היו בשנים האחרונות מי שהתריעו בפני מערכת הביטחון על הפירצה. רק לפני כחודשיים נצפו פלסטינים מיידים בקבוקי תבערה לעבר ההתנחלות בקעות ונמלטים ברכבם לעבר הציר שנפרץ בחזרה לשטחים. אתמול, לאחר הפיגוע הקשה באוטובוס החיילים שבו נפצעו שישה לוחמים ונהג, הציב צה"ל בטונדות כפתרון זמני.

שביל שנפרץ מכביש אלון בבקעה אליו נמלטו המחבלים ברכבם. רגבים, אתר רשמי
הפלסטינים חסמו את התעלה שחפר צה"ל. כביש המילוט/אתר רשמי, רגבים

ראש המועצה, דוד אלחייאני, אמר כי הדרך הזו בעייתית משום שהיא משמשת ציר מילוט עבור גנבים וגורמי טרור. "אתה יכול להגיע ישירות לג'נין מבלי שמישהו חוסם אותך בדרך", אמר. לדבריו, בעבר נעתרו בצה"ל לבקשת המועצה ונחפרה שם תעלה, אך בהמשך הפלסטינים מילאו אותה. "יש שם לא מעט זריקות אבנים, זה ציר שמזמין טרור וגניבות. לו היו מקימים שם גדר זה היה פתרון מיטבי. עד שלא תהיה החלטה אסטרטגית של מדינת ישראל אנחנו עובדים בשיטת הפלסטר".

בארגון "רגבים" אמרו כי נתיב המילוט מהווה חלק מרשת צירים שנסללו באופן לא חוקי בשנים האחרונות בכל המרחב, המחברים בין הכפרים בשטחי B לרשת מקבצים בדואיים ומאחזים בלתי חוקיים של הרשות הפלסטינית בשטחי C, במטרה ליצור רצף טריטוריאלי פלסטיני ולבודד את ההתיישבות היהודית. לטענתם, הם התריעו כבר לפני שנתיים על העבודות לסלילת הציר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
האוטובוס הירוי בבקעת הירדן 4 בספטמבר 2022. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, אתר רשמי
האוטובוס שנפגע בפיגוע הירי, אתמול/אתר רשמי, ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

"מדיניות ההכלה של שר הביטחון ואפס אכיפה על בניה לא חוקית ועל השתלטות חקלאית מצד הרשות הפלסטינית העושה בשטח כבתוך שלה, משרתים את הטרור ומאפשרים למחבלים לנוע בחופשיות בשטח ולפגוע בביטחון", אומר אברהם בנימין, מנהל מחלקת מדיניות ומחקר ברגבים. "מעבר ליצירת הרצף הטריטוריאלי הפלסטיני ובידוד ההתיישבות היהודית, הם גם מהווים סכנה אסטרטגית ומשמשים כנתיבי הברחות ומילוט למחבלים. חוסר המעש של גנץ ויתרה מכך - חוסר ההבנה שלו את המצב בשטח, פוגעת באופן אקוטי בביטחון ישראל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הציר ממנו ניסו המחבלים להימלט הינו ציר המאופיין בכמות אירועי טרור עממי נמוכה מאוד בשנים האחרונות. במרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים קיימים צירי גישה המשמשים את האוכלוסייה האזרחית לתנועה במרחב וגם את כוחות צה"ל לצורך פעילות מבצעית. בהתאם להערכת מצב השוטפת, כוחות צה"ל מבצעים חסימות בצירים אלו. כמו כן, כוחות צה"ל מבצעים בצירים אלו פעילויות התקפיות והגנתיות באופן שוטף למניעת אירועי טרור. צה"ל משקיע מאמצים רבים למיגור אירועי טרור בכל מרחב יהודה ושומרון, ופועל לחיזוק ביטחון האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully