וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטאן: עשרות הרוגים בפיגוע התאבדות בשגרירות רוסיה בקאבול

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 12:52

בפיצוץ נהרגו גם דיפלומט ומאבטח רוסים. על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, הפיצוץ קרה כשדיפלומט יצא מהבניין להיפגש עם אנשים שהמתינו בחוץ בתור לוויזה. רוסיה היא אחת המדינות הבודדות ששמרו על שגרירות בקאבול לאחר שהטליבאן עלה לשלטון לפני כשנה

עשרות בני אדם, ובהם דיפלומט ומאבטח רוסים, נהרגו היום (שני) בפיגוע התאבדות מחוץ לשגרירות רוסיה בקאבול באפגניסטן, על פי דיווח משרד החוץ הרוסי.

על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, הפיצוץ קרה כשדיפלומט רוסי יצא מהבניין להיפגש עם אנשים שהמתינו בחוץ בתור לוויזה.

שומא בכניסה לשגרירות רוסיה בקאבול, אפגניסטאן. רויטרס
שומר בכניסה לשגרירות רוסיה קאבול/רויטרס

על פי הדיווחים, נפגעו ונהרגו בסך הכל 15-20 בני אדם. סוכנות הידיעות RIA לא הבהירה אם היו עוד דיפלומטים רוסים בקרב הנפגעים. הטליבאן לא אישר את דבר הפיצוץ או את מספר הנפגעים. בנוסף, לא פורסמה עדיין נטילת אחריות על הפיגוע.

"ב-5 בספטמבר, ב-10:50 בבוקר שעון קאבול, סמוך לכניסה לשירותי הקונסוליה בשגרירות רוסיה בקאבול, חמוש לא מזוהה הפעיל מטען נפץ. כתוצאה מהתקיפה, שני עובדי השגרירות נהרגו, ויש קורבנות גם בקרב אזרחים אפגנים", כתב משרד החוץ הרוסי בהצהרה. "השגרירות נמצאת בקשר הדוק עם שירותי הביטחון של אפגניסטאן שחוקרים את האירוע".

מצעד צבאי בקאבול, אפגניסטן 15 בנובמבר 2021. רויטרס
הטליבאן עלה לשלטון/רויטרס

רוסיה היא אחת המדינות הבודדות ששמרו על שגרירות בקאבול לאחר שהטליבאן עלה לשלטון לפני כשנה. אף שמוסקבה אינה מכירה באופן רשמי בממשלת טליבאן, היא מנהלת שיחות עמה לגבי הסכם לאספקת דלק וסחורות אחרות.

הזרועות המקומיות של דאעש באפגניסטאן הגבירו את המתקפות שלהן נגד הטליבאן ונגד אזרחים מאז נסוגה ארצות הברית מהמדינה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully