וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תוקף את נתניהו: "מנסה להרוס את מערכת המשפט מסיבות אישיות"

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 11:22

ראש הממשלה תקף את נתניהו בוועידת המשפט: "לרסק את בית המשפט - תכנית עבודה שלו". נשיאת העליון חיות טענה בדבריה כי המתקפות מתעצמות בתקופת הבחירות כדי להשיג "רווח פוליטי". שר המשפטים סער: "התכנית של נתניהו - שליטה מוחלטת ברשות השופטת"

בווידאו: לפיד תוקף את נתניהו שהביקורת שלו על מערכת המשפט נובעת מסיבות אישיות/צילום: קונטקט

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (שני) כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו "מנסה להרוס את מערכת המשפט מסיבות אישיות". לפיד כינה את שיטת הפעולה של נתניהו ואנשיו "תכנית עבודה" לריסוק מערכת המשפט. "אין לי בעיה עם ביקורת, ואני שותף לחלק גדול על הביקורת על האקטיביזם השיפוטי. אבל אל תטעו - זה לא מה שקורה עכשיו. יש כאן ביקורת אישית ולא מטרה לתקן", אמר לפיד. הוא הוסיף כי ממשלתו תסכים לרפורמות, "כשנדע שהן לא נועדו לאפשר לחמוק מהדין".

לפיד הזכיר את המתקפות השונות של אנשי נתניהו על גופי האכיפה: "כשראש הממשלה אומר בבית המשפט שהמשטרה, הפרקליטות והתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית, מה העם אמור להבין מזה? מה העם אמור להבין כשדודי אמסלם, מועמד לשר משפטים, ואל תחשבו לרגע שהמועמדות הזו לא רצינית, אומר שנשיאת בית המשפט העליון היא שיכורה?"

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות טענה בדבריה כי המתקפות על מערכת המשפט "מתעצמות בתקופת הבחירות והופכות קרדום לחפור בו לשם השגת רווח פוליטי". היא קראה להותיר את הרשות השופטת מחוץ למשחק הפוליטי. "אין שופטים של ימין ושל שמאל".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"מה העם אמור להבין מזה?". נתניהו וחברי הליכוד בפתח משפטו/פלאש 90, יונתן זינדל

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אמרה כי היא "פתוחה לביקורת, אך לא באתי לשאת חן בעיני אף אחד. באתי למלא את תפקידי בצורה עצמאית, מקצועית ועניינית". היא הוסיפה כי "ביקורת היא לגיטימית אך יש לשלול השתלחות אישית בפרקליטים בשופטים, והיא עלולה לרפות את ידיהם ולפגוע במשילות".

שר המשפטים גדעון סער תקף גם הוא את נתניהו וטען כי "מה שמסכן את המשך העשייה והתיקון - היא סכנה גלויה וברורה להרס כל מה שנבנה פה ב-74 שנות קיום המדינה. מול ההישגים האלה שהושגו בעמל רב - יש ניסיון לרסק את השיטה. לא מדובר בהתבטאויות של חבר כנסת כזה או אחר שצריך להשתיקו כעת כדי לא להפריע בבחירות. התכנית הגלויה של גוש נתניהו תהפוך את ברית שופטי בית המשפט העליון לסעיף בהסכמים הקואליציוניים. פוליטיזציה טוטלית של בחירת השופטים. שליטה של ראש הממשלה ברשות השופטת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה, יאיר לפיד בכנס לשכת עורדכי הדין מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, ת"א 5 בספטמבר 2022. תקשורת לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"אל תטעו - מה שקורה עכשיו זה לא ביקורת". לפיד, היום/אתר רשמי, תקשורת לשכת עורכי הדין

סער הוסיף: "ואיך תושלם השליטה על הרשות השופטת? מהלך 1, העברת הבחירה לממשלה, מהלך 2, פסקת ההתגברות ברוב קואליציוני רגיל, של 61. יש פה הכשרת הלבבות למעבר למשטר אחר. למדינה שלא הכרנו ואני מאמין שהרוב המכריע של אזרחי ישראל אם ידע מה על הפרק - לא רוצה. המדינה בה גדלנו יכולה להשתנות כהרף-עין אם לא נדע להגן עליה. מדובר בחבורת אנרכיסטים קיצוניים שרוצים לפרק את יסודות השיטה הדמוקרטית ומערכת המשפט שנבנתה כאן ולשם כך מקיימים תעמולה בלתי פוסקת המציגה אותה כאויב העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully