וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידיים של הג'יהאד, הכסף של חמאס: מאחורי ההסלמה בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 23:03

אחרי שחמאס הפנה לג'יהאד האסלאמי את הגב ב"עלות השחר", ניתן להעריך שארגון הטרור ישאף לשתף פעולה עם הג'יהאד האסלאמי ביו"ש ולקדם פיגועים. עד כה חמאס היה מוגבל בעקבות מעצרים וחקירות שב"כ, אך בעזרת אנשי הג'יהאד נוצר סוג חדש של "מפגעים בודדים"

בווידאו: ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן/סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, מד"א

חמאס לא סייע לג'יהאד האסלאמי בלחימה נגד צה"ל במבצע "עלות השחר", חרף הביקורת ברחוב הפלסטיני. עם זאת, ניתן להעריך כי בארגון הטרור ששולט ברצועת עזה ישאפו לשלב מאמץ מבצעי עם הג'יהאד באזור יהודה ושומרון, ולקדם פיגועים.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, מפקדת חמאס בעזה, מסייעת בהעברת כספים, יכולת ארגון וגיוס פעילים בשטחי יהודה ושומרון. הגורמים הסבירו כי חמאס התקשה להוציא לפועל פיגועים על ידי תשתיות מאורגנות באזור בעקבות המעצרים והחקירות צה"ל השב"כ, ולכן סביר להניח שיפנה לשיתוף פעולה עם הג'יהאד האסאלמי, בדגש על ג'נין, שכם והכפרים בסביבה.

האוטובוס הירוי בבקעת הירדן 4 בספטמבר 2022. ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, אתר רשמי
האוטובוס שנפגע בפיגוע הירי בבקעה. הבוקר/אתר רשמי, ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

אחרי ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמדו בפני מערכת הביטחון שלוש אפשרויות פעולה בשומרון שהפך להיות מוקד טרור: להגביר פעילות נגד החמושים ולחזק את קו התפר, לצאת למבצע רחב היקף למרות שאין לכך לגיטימציה בינלאומית, או לצמצם את היקף המבצעים, לחזק את ההגנה תוך נטילת סיכון שהיקף ההברחות יתגבר, אך השטח ירגע.

גורמים בכירים במערכת הביטחון התנגדו למבצע רחב היקף, מאחר ורוב ההתארגנויות בשנה האחרונה כללו בעיקר צעירים מקומיים, מתוסכלים מהמצב הכלכלי ובעלי עבר פלילי. הצעירים מוכנים לבצע פיגועי ירי בתמורה לתשלום, או דאגה למשפחותיהם, אם ייפגעו בפעולה. "סוג של מפגעים בודדים", הגדיר אותם גורם ביטחוני. במערכת הביטחון הבינו שללא מודיעין על התארגנויות רחבות ותשתיות ממוסדות אין אפקטיביות במבצע רחב היקף, לכן הוחלט על מבצעים ממוקדים ולהמשיך ב"כיסוח העשבים השוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully