וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נאם לראשונה לאחר הפשיטה על ביתו: "ביידן הוא אויב המדינה"

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 13:38

הפשיטה היתה "אחד המקרים המזעזעים ביותר של ניצול לרעה של כוח של ממשל כלשהו בהיסטוריה האמריקנית", אמר טראמפ בעצרת. הוא גם טען כי החקירה לגבי המסמכים שלקח לביתו כשעזב את הבית הלבן "תייצר תגובת נגד" שהמדינה לא ראתה מעולם

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ כינה את הנשיא המכהן ג'ו ביידן "אויב המדינה" בעצרת הראשונה שערך מאז פשט ה-FBI על אחוזתו בפלורידה במצוד אחרי מסמכים מסווגים.

טראמפ נאם אתמול בפני אלפי תומכים בווילקס-בארה בפנסילבניה, והאשים את ביידן בשימוש ב-FBI כנשק נגדו. הפשיטה היתה "אחד המקרים המזעזעים ביותר של ניצול לרעה של כוח של ממשל כלשהו בהיסטוריה האמריקנית", אמר טראמפ. הנשיא לשעבר הגיע לפנסילבניה כדי לתמוך בשני מועמדים רפובליקנים: מהמט אוז מתמודד על מושב בסנאט ודאג מסטריאנו על תפקיד מושל המדינה.

במשך שעתיים כמעט מתח ביקורת טראמפ, בן ה-76, על החיפוש של ה-FBI בביתו בחודש שעבר. סוכני FBI שערכו את החיפוש מצאו עשרות תיקיות ריקות שהיה כתוב עליהם "מסווג" ומסמכים שמוגדרים "סודיים ביותר" נמצאו במשרדו. טראמפ מכחיש כי הפר את החוק בלקיחת המסמכים לביתו לאחר שעזב את הבית הלבן.

הנשיא לשעבר גם קידם את טענותיו המוכרות לגבי גניבת הבחירות ב-2020, תקף את יריביו במפלגה הדמוקרטית והבטיח "להציל את המדינה שלנו". הוא קרא גם לעונש מוות לסוחרי סמים.

טראמפ כינה את החיפוש של ה-FBI "פשיטה מבישה בביתו במאר א-לאגו". הוא טען כי הצרות המשפטיות שלו קשורות לתסכול הפוליטי של תומכיו: "אנחנו נמצאים תחת מתקפה...מצד ה-FBI ושל משרד המשפטים".

"הבית שלי הוא לא היחיד שנמצא במתקפה...אלא גם התקוות והחלומות של כל אזרח שנלחמתי בעבורו מ-2015", הוא אמר לקול קריאות תמיכה של הקהל. בשלב מסוים, טראמפ טען כי החקירה לגבי המסמכים שלקח לביתו "תייצר תגובת נגד" שהמדינה לא ראתה מעולם.

פנסילבניה היא מדינה בעלת חשיבות בעבור טראמפ. הוא בחר בעצמו את המועמד לסנאט ותמך במסטריאנו שמקדם תיאוריות קונספירציה ימניות קיצוניות, לתפקיד מושל. הביצועים של השניים בנובמבר ייתפשו כמשאל עם לגבי חשיבות התמיכה של טראמפ ועוצמת האידיאולוגיות שהוא קידם במפלגה הרפובליקנית. טראמפ עדיין לא הכריז על התמודדותו ב-2024.

דונלד טראמפ עוזב את מגדלי טראמפ בניו יורק יומיים לאחר הפשיטה על אחוזתו בפלורידה, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
דונלד טראמפ מכחיש/רויטרס

ביידן נשא ביום חמישי נאום חריף שבו תקף את אגף תומכי טראמפ במפלגה הרפובליקנית. "דונלד טראמפ ואנשי תנועת 'מחזירים את הגדולה לאמריקה' מייצגים קיצוניות שמאיימת על יסודות הרפובליקה שלנו", אמר ביידן בדברים שאותם השמיע מול היכל העצמאות בפילדלפיה. "לא אעמוד מנגד ואראה כיצד אנשים שפשוט לא מסוגלים לקבל את העובדה שהם הפסידו גונבים את הבחירות".

בנאום שאותו הגדיר "על נפשה של האומה", אמר ביידן כי על פי השקפתו "יותר מדי דברים שקורים במדינה שלנו אינם נורמליים". תומכי טראמפ, לדבריו, עוברים ממדינה למדינה כדי לחתור תחת הדמוקרטיה. "הם נחושים להחזיר את אמריקה לתקופה שבה אין לאנשים זכות לבחור, אין להם זכות לפרטיות, זכות לאמצעי מניעה, זכות להתחתן עם מי שהם רוצים. הם מאיימים על עצם נשמתה של האומה.

טראמפ אמר בתגובה אתמול כי הנאום של ביידן היה "הנאום מלא השנאה והמפלג ביותר שאי פעם נשא נשיא אמריקני". הוא גם שיבח את נשיא סין שי ג'ינפינג ואת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כ"מנהיגים חזקים וחכמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully