וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח ילנה גרנברג בביהמ"ש: "זה לא היה בכוונה"

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 10:03

ג'ייסון בלייז הגיע לראשונה לבית המשפט מאז שנעצר בחשד לרצח הצעירה ברחובות, וטען כי "זה היה בטעות". במהלך הדיון, הוא הודה שהעלים את הטלפון והמחשב שלה, אך עורך דינו טוען: "הרצח לא תוכנן מראש". בית המשפט האריך את מעצרו ב-8 ימים: "חשד סביר לתכנון מוקדם"

בווידאו: ג'ייסון בלייז, החשוד מיפו ברצח ילנה גרנברג, הופיע בבית המשפט/קרין שגיא

החשוד ברצח הצעירה ילנה גרנברג, ג'ייסון בלייז, הופיע הבוקר (ראשון) לראשונה בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. "זה היה לא בכוונה", אמר בתחילת הדיון, שבו הודה כי העלים את הטלפון והמחשב של גרנברג בת ה-27. בית המשפט האריך את מעצרו בשמונה ימים, וקבע שיש חשד סביר שהוא תכנן את המעשה.

המשטרה אמרה בדיון בבית המשפט כי בלייז, בן 29 מיפו, כשיר לעמוד לדין, אך עורך דינו טען שיש צורך בבדיקה נוספת. לטענת עורך דינו עבד אבו עמאר, לא היה זה רצח מתוכנן מראש, והוא ציין כי בלייז לא החליף את הבגדים שהיו עם דם ולא סילק את רכבו שנותר בחניית הבית. לטענת עורך הדין, "הוא העלים את הציוד כי היה בפאניקה ובחרדה". לדבריו, הוא כבר ניסה לפני שנתיים לשים קץ לחייו.

"מדובר באדם נורמטיבי, זה אירוע טרגי ומצער", אמר עורך הדין. "לא מדובר ברצח, זה קרה בטעות. לחשוד יש רקע פסיכיאטרי, מאחוריו שני ניסיונות התאבדות. מבחינתו, כל האירוע היה טעות".

הארכת מעצר לג'ייסון בלייז החשוד ברצח ילנה גרנברג, השלום ראשל"צ 4 בספטמבר 2022. קרין שגיא
עורך דינו ביקש לעשות חוות דעת נוספת לגבי כשירותו. בלייז בבית המשפט, היום/קרין שגיא

הדיון הראשון התקיים ללא נוכחותו של בלייז שהיה מאושפז בבית חולים לאחר שניסה להתאבד טרם המעצר. עוד עלה בדיון הקודם כי בלייז בלע כמה כדורים של "דקסמול" והשאיר מכתב התאבדות לאמו - שמצאה אותו והבהילה אותו לבית החולים. עורך דינו אמר כי הוא ניסה בעבר לשים קץ לחייו וסבל מדיכאון עמוק וחרדות.

ילנה גרנברג. מתוך פייסבוק, צילום מסך
קבעה עם אחותה לפני הרצח. ילנה גרנברג/צילום מסך, מתוך פייסבוק

גופתה של גרנברג נמצאה בפרדס סמוך לרחובות בחודש שעבר. מכרים מספרים כי בשעות שקדמו לרצח, גרנברג, סטודנטית במכללת פרס למדעי התזונה, למדה בספריית הפקולטה לחקלאות ברחובות. לפי אחותה הגדולה, נדיה, היא קבעה עמה ארוחת ערב משותפת בדירתה, יחד עם בלייז. השלושה קבעו לאכול יחדיו ולצפות בתוכנית "האח הגדול".

עוד היא סיפרה כי בלייז אסף ילנה ברכבו מהספרייה, והשניים החלו בנסיעה לדירתה של נדיה. ההודעה האחרונה שקיבלה נדיה הייתה בסביבות השעה 22:30, ובה היא סיפרה שבלייז "לא בטוב" והם עצרו בצד הדרך. באותו ערב השניים לא הגיעו לדירתה של נדיה וארוחת הערב לא התקיימה.

גרנברג, שהתגוררה בבית הוריה, לא שבה גם לביתה ורק בשעה 05:00 בבוקר הבחינה אמה כי היא לא שבה לביתה. היא נגשה לתחנת משטרת ראשון ודיווחה על היעדרותה. כעבור שעות עובר אורח איתר את הגופה בפרדס ברחובות כשעליה סימני אלימות ודקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully