וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברחות הנשק מציפות את הרחוב הפלסטיני - והגדה מתחממת

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 20:41

הפלסטינים הפיצו סרטון תעמולה חריג שבו נראים מחבלים חמושים במטווח ירי לא רחוק מעפולה. התיעוד הקצר מסמל תופעה רחבה יותר: הערים בשטחי הרשות הולכות ומתמלאות בנשק, התעמולה גוברת - והחשש בישראל מפיגועי ירי כלפי אזרחים וכוחות הביטחון הולך וגובר

בווידאו: אימון של חמאס בג'נין/מערכת וואלה!

הפלסטינים הפיצו היום (שבת) סרטון שבו נראים מחבלים חמושים עורכים אימון ומתצפתים לעבר יישובים ישראליים. מדובר בסרטון קצר, שמסמל ארבע תופעות מובהקות בתקופה האחרונה:

1. המגמה הגוברת של הניסיונות לבצע פיגועי ירי לעבר חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים בשטחי יו"ש. 2. ריבוי כלי הנשק והתחמושת ביו"ש. 3. מאמץ תקשורתי של ארגוני הטרור להבליט את הפעילות של החמושים בשומרון. 4. המאמץ של צה"ל ושב"כ לסכל כוונות של ארגוני הטרור והתארגנויות מקומיות באמצעות מעצרים מסביב לשעון כולל לאור יום וכניסה ללב הערים ומחנות הפליטים גם במחיר של חיכוך וסיכון גבוה.

הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
חמושים ברמאללה/יותם רונן

אך המציאות מעל פני השטח מדאיגה בעיקר בגלל ריבוי כלי הנשק. דוגמה לכך ניתנה לאחר הריגתו של הטרוריסט המבוקש בשכם אל נבולסי. אמו, לא רק היללה ושיבחה את פועלו ואת העובדה שהפך לשאהיד, אלא גם יצאה אל הרחוב כשהיא אוחזת בנשק כדי לעודד צעירים אחרים להצטרף לחמאס ולגא"פ.

אנשי התעמולה של חמאס הפיצו סרטונים שלה ושל אל נבולסי הבן כשהוא נלחם בחיילי צה"ל. חשוב לציין כי צה"ל מקיים פעילות אינטנסיבית בנפת חברון לאיתור נשק ותחמושת מדי שבוע אך הפלסטינים לא מדווחים על כך ומעדיפים להאדיר את ההתנגדות של החמושים בשומרון. תמונות אלו, יש להדגיש, מחלישות את מנגנוני הביטחון הפלסטינים ואת הרש"פ בכלל, ומול זה ריבוי כלי הנשק בידי החמושים מעצים את תחושת חוסר המשילות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

120 אלף ש"ח לרובה

לדברי גורמים במערכת הביטחון סגירת קו התפר באמצעות חומה, חידוש הגדר החכמה, השקעה של סנסורים וכוחות אבטחה במרחב, בעיקר בחטמ"ר מנשה וחטמ"ר אפרים, מייצרת לחץ גדול על ארגוני הטרור וסוחרי הנשק משני עברי הגבול, הישראלי והפלסטיני.

הגורמים טוענים כי מחיר הרובה הממוצע עלה בחודשים האחרונים מ-80 אלף שקלים ל-120 אלף שקלים וככל שצה"ל יגביר את הלחץ, מחיר הרובה והתחמושת יעלו באופן קיצוני ובהתאמה תתגבר האלימות של המבריחים.

לדברי גורמי הביטחון, הלחץ של ארגוני הטרור וסוחרי הנשק להבריח אמל"ח ותחמושת בא לידי ביטוי גם באינטנסיביות של חשיפת הברחות במעברים של קו התפר, ובגבול ירדן, וההערכה היא שהמעבר לשימוש באלימות ונשק חם נגד כוחות משטרה וצבא בזמן ההברחה בדומה לגבול מצרים הוא עניין של זמן.

בנוסף לכך, בצה"ל מנסים לפעול בצורה חכמה כמו הצבת מארבים וסיורים בצירים באופן שיסכל פיגועי ירי בזמן אמת, ותרגול הכוחות לסגור במהירות רבה צירים אחרי דיווח על פיגועי ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully