וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות מול ישראל: איראן התקינה מערכות הגנה בעשרות ערים ויישובים

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 19:51

בכיר במשטר באיראן אמר כי 51 מערכות ש"מזהות ומנטרות איומים" הוצבו בעשרות יישובים. במקביל, צבא ארה"ב הודיע כי הצבא האיראני השתלט על שני כלי שיט בלתי מאוישים ששייכים לחיל הים האמריקני - והשיב לו אותם ללא המצלמות שהותקנו על עליהם

בווידאו: ראיסי מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

איראן התקינה 51 מערכות הגנה בעשרות ערים ויישובים במדינה - כך אמר היום (שבת) גורם אירני בכיר. הודעתו של גורם, סגן שר ההגנה של איראן, מגיעה ברקע המתיחות הביטחונית מול ישראל וארצות הברית וברקע המו"מ על הסכם הגרעין.

מהדי פארחי אמר לתקשורת האיראנית כי ציוד ההגנה שהותקן מאפשר לצבא האיראני "לזהות ולנטר איומים בכל רגע נתון", אך לא ציין שמות של מדינות שעשויות לאיים על טהראן.

"בימים אלה, בהתאם לעוצמתן של מדינות, אופן הלחימה הפך למורכב יותר", אמר פארחי, והוסיף כי צורות לוחמה היברידיות כולל התקפות סייבר, ביולוגיות ורדיואקטיביות, החליפו מלחמות קלאסיות. בשנים האחרונות איראן האשימה את ישראל וארצות הברית במתקפות סייבר שפגעו בתשתיות במדינה. איראן גם האשימה את ישראל בחבלה במתקני הגרעין שלה.

מצעד צבא איראן בטהראן 22 בספטמבר 2019. AP
חיילים משמרות המהפכה באיראן/AP

בד בבד, צבא ארצות הברית הודיע כי הצבא האיראני השתלט על שני כלי שיט בלתי מאוישים ששייכים לחיל הים האמריקני. באירוע, שהתרחש ביום חמישי, תפסו ספינות איראניות את כלי השיט שעליהם הותקנו מצלמות בים האדום. כלי השיט הוחזרו לצבא ארצות הברית כעבור 18 שעות, אך ללא המצלמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ספינת מלחמה של איראן תפסה רובוטים ימיים של צבא ארצות הברית. רויטרס
במרכז - כלי השיט הבלתי מאויש שתפסו הכוחות האירנים/רויטרס

בזמן המקרה, כוחות הצבא האמריקני המוצבים על שתי משחתות בים האדום הגיבו לאירוע, שיגרו שני מסוקים לאזור וניסו לנהל מש ומתן לשחרור כלי השיט. בסביבות השעה 08:00 בבוקר יום שישי שחררה ספינת המלחמה האיראנית את כלי השיט, שמשמשים בעיקר לאיסוף נתונים.

מוקדם יותר השבוע, ניסו כוחות של משמרות המהפכה לתפוס ספינה אמריקנית בלתי מאוישת במפרץ הפרסי. התקריות התרחשו ברקע שיחות הגרעין בין איראן למעצמות, בעוד דיפלומטים אמריקנים המעורים בפרטים סבורים כי המשא ומתן הגיע למבוי סתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully