וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מגיע: מכסה על מחיר הנפט הרוסי נענתה באי חידוש אספקת הגז לאירופה

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 11:09

חברת הגז הרוסית הממלכתית גזפרום הודיעה כי לא תחדש את הזרימה דרך הצינור כמתוכנן, בשל דליפת נפט. כלכלות ה-G7, הסכימו להטיל מכסה על המחיר של נפט רוסי, במטרה להגביל את היכולת של מוסקבה לממן את המלחמה באוקראינה

רוסיה לא תחדש את יצא הגז הטבעי לאירופה דרך צינור נורדסטרים 1, מה שצפוי להחריף את המחסור שמאיים להיהפך למשבר האנרגיה בחורף.

חברת הגז הרוסית הממלכתית גזפרום הודיעה כי לא תחדש את הזרימה דרך הצינור היום (שבת) כמתוכנן, בשל דליפת נפט שהתגלתה בתחנת פורטובאיה. הצינור לא פעל מאז יום רביעי בשל עבודות תחזוקה. החבר הלא סיפקה מועד לחידוש יצוא הגז.

צינור נורדסטרים 1 הוא העורק הראשי דרכו עוברת אספקת הגז הגדולה לאירופה, והיה אחראי בשנה שעברה על אספקה של 35% מכלל הגז הרוסי לאירופה. הוא זורם ישירות לגרמניה, הכלכלה הגדולה באיחוד האירופי שמסתמכת על הגז בשביל לספק חשמל למשקי הבית ותעשייה.

חברת הגז הרוסית גזפרום, מוסקבה, רוסיה. REUTERS/Maxim Shemetov, רויטרס
חברת הגז הרוסית גזפרום עושה שרירים/רויטרס, REUTERS/Maxim Shemetov

החדשות על אי חידוש אספקת הגז פורסמו לאחר שאתמול הכלכלות הגדולות במערב, כלכלות ה-G7, הסכימו להטיל מכסה על המחיר של נפט רוסי במטרה להגביל את היכולת של מוסקבה לממן את המלחמה באוקראינה - אך גם לרסן את האינפלציה הגלובלית.

המכסה צפויה להיכנס לתוקף באותו זמן שאמור להיכנס לתוקף אמברגו על הנפט הרוסי - ב-5 בדצמבר. גובה ה מכסה עדיין נידון בקרב המדינות. רוסיה כבר אמרה כי תגיב לצעד ותפסיק את יצוא הנפט שלה למדינות שיישמו את המכסה החדשה.

האיחוד האירופי, שמתכונן לחורף הקפוא, מנסה בחודש האחרונים להגדיל את היבוא של הגז מספקיות חלופיות לרוסיה. ירידה באספקת הגז כעת עשויה לדחוף את המחירים הסיטוניים כלפי מעלה, מה שישפיע על המחירים הקמעוניים בחורף. מחירי האנרגיה היא הגורם העיקרי לאינפלציה בגוש, ועלו ב-38% ב-12 החודשים עד אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully