וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר בפעילות כוחות הביטחון ליד ג'נין: שני מבוקשים הסגירו את עצמם

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 18:09

המחבלים הסגירו את עצמם בזמן פעילות מבצעית בעיירה יאמון. השניים הם עומר ג'עברי, שהיה בדאעש והצטרף לאחרונה לג'יהאד האסלאמי, ואחיו עלי ג'עברי, שגם חבר בארגון הטרור. לא דווח על נפגעים בקרב הלוחמים

בווידאו: פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, דובר צה"ל/דובר צה"ל

שני מבוקשים הסגירו את עצמם היום (חמישי) לידי כוחות הביטחון במהלך פעילות מבצעית בעיירה יאמון שסמוכה לג'נין, אחרי שניסו להימלט. במהלך הפעילות פרצו הפרות סדר באזור, לא דווח על נפגעים בקרב הלוחמים. שני פעילי הטרור שנעצרו הם עומר ג'עברי, שבעבר השתייך לארגון דאעש, ולאחרונה הצטרף לג'יהאד האסלאמי, ואחיו, עלי ג'עברי שגם הוא משתייך לארגון הטרור.

כוחות צה"ל מכתרים בית בעיירה קבטיה, ג'נין, 29 באוגוסט 2022. טוויטר, אתר רשמי
פעילות צה"ל בג'נין. אוגוסט 2022/אתר רשמי, טוויטר

אתמול נפתח אש לעבר כוחות צה"ל בזמן פעילות בכפר סילוואד שבשומרון. הלוחמים השיבו באש ולא דווח על נפגעים. במהלך הפעילות הכוחות כיתרו מבנים בהם הסתתרו שני מבוקשים פלסטינים, שלבסוף הסגירו את עצמם.

כבר בתחילת השנה הזהיר הרמטכ"ל אביב כוכבי את בכירי הרשות הפלסטינית וראשי ארגוני הטרור כי אם רמת הטרור לא תדעך ייאלץ צה"ל לצאת למבצע רחב היקף בשומרון. עם זאת, הטרור הפלסטיני התגבר עקב חולשה של מנגנוני הביטחון הפלסטיני וצמצום פעילות צה"ל בעקבות הקורונה, חודש הרמדאן ולחץ אמריקני. בנוסף לכך, המעבר החופשי דרך הפרצות בקו התפר והיקף הברחות הנשק והתחמושת לשטחים התגברו אף הם.

לוחמי צה"ל במהלך פעילות בג'נין. 17 ביוני 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין. מאי 2022/דובר צה"ל

שילוב הנתונים השליליים והמציאות הביטחונית, כולל ההסתה ברשתות החברתיות שהוביל חמאס, הביאו להתפרצות גל הטרור שבמהלכו אירעו שורת פיגועים במרכזי ערים בישראל. בפני צה"ל עמדו שתי ברירות עיקריות: מבצע רחב היקף בשומרון נגד מוקדי טרור נוספים, שכוללים שהייה ממושכת בשטח הפלסטיני, או מבצעים ממוקדים ליליים מבוססי מודיעין. לבסוף הוחלט ללכת על מבצעי בזק ליליים כדי לא למוטט את התיאום הביטחוני הפלסטיני, לאפשר את מרקם החיים הפלסטיני ולבודד את אלו שלא מעורבים בטרור, ולאפשר יציאה של 130 אלף פועלים פלסטינים לישראל.

ככל שעובר הזמן, צה"ל ושב"כ מתקרבים למבצע רחב היקף בשכם וג'נין כדי למנוע התלקחות רחבה בעתיד. זאת במיוחד גם על רקע התפוררות הרשות הפלסטינית ומאבקי השליטה בצמרת שבקלות יכולים לעבור משיח אלים פנימי לאש שתכוון לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully