וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחד על העתיד של הילדים": בג'סר א-זרקא משוועים לבתי ספר בטוחים ומזמינים

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 9:12

למרות ששנת הלימודים נפתחה כסדרה, במועצה המקומית מנסים לתקן את הליקויים בבית הספר היסודי "עומר חטאב", שבו נמצאו ארונות חשמל פתוחים, הקירות מתפוררים ובחורף גשם נכנס לכיתות. ההורים מודאגים, אבל במועצה מרגיעים: "קרובים לשכנע את משרד החינוך להקמת מוסד חדש"

בי"ס עומר חטאב, ג'סר א-זרקא. גאזי אבו שהאב, אתר רשמי
בית הספר היסודי "עומר חטאב"/אתר רשמי, גאזי אבו שהאב

ברחבי הארץ חזרו אתמול (חמישי) ללימודים, גם בישובים הערבים בהם ג'סר א-זרקא. אבל גם שם, לצד החגיגות, המועצה ממשיכה להתמודד עם המצב הרעוע של חלק ממבני מוסדות החינוך. "כואב לי הלב מהמצב", אמר לוואלה גאזי אבו שהאב מג'סר א-זרקא, שלאחרונה עורר שיח בפייסבוק כשפרסם תמונות של בתי ספר וגנים מהמועצה המקומית. "המצב על הפנים. הבניינים על הפנים, השירותים על הפנים, וגם מסוכן. בחורף נכנס גשם לכיתות, כי הדלתות והחלונות לא תקינים. יש רטיבות וזה מסוכן לבריאות של הילדים ויש ארונות חשמל פתוחים שזה בכלל סכנת חיים. גם בחצרות יש הרבה בעיות בטיחות".

"המצב גרוע במיוחד בבית הספר היסודי 'עומר אל חטאב', ובגנים רבים ביישוב", המשיך אבו שהאב. "אמא שלי בוועד הורים של בית הספר ואני עוזר לה. שלחתי מכתבים כל הזמן ואומרים לנו 'מטפלים, מטפלים' -ולא עושים שום דבר. אני חושב שצריך שהמועצה תדבר יותר עם משרד החינוך ותדאג לזה. כשפרסמתי בפייסבוק היו כאלה שכעסו עליי, אבל אני לא מפחד. אני מפחד רק על החיים והעתיד של הילדים".

בי"ס עומר חטאב, ג'סר א-זרקא. גאזי אבו שהאב, אתר רשמי
בטון חשוף בבית הספר "עומר חטאב"/אתר רשמי, גאזי אבו שהאב
בי"ס עומר חטאב, ג'סר א-זרקא. גאזי אבו שהאב, אתר רשמי
חוטי חשמל חשופים בבית הספר היסודי "עומר חטאב"/אתר רשמי, גאזי אבו שהאב

אבו שהאב, בסך הכול בן 28 וכבר אב לשלושה, גם עוזר זה שנים לאמא שלו ומטפל בחמשת האחים שלו. "אמרו לנו שסידרו את הבעיות, אבל היום לקחתי את הילדה לגן ועדיין המצב לא טוב. מה שכואב במיוחד זה שאני מסתכל על יישובים סמוכים כמו בנימינה וזכרון יעקב והכול שמור, נקי ודואגים למצב שם", אמר. "אשתי עובדת כמנקה בבתי ספר בפרדס חנה, אני לוקח אותה לעבודה, ורואה מצב לגמרי אחר שם. אבל בכפר שלנו המצב חמור, אז ברור שאני מפחד על הילדים שלי ועל הילדים האחרים. אנחנו חולמים שהילדים שלנו יהיו רופאים, ומהנדסים ומורים, אבל בבתי ספר כאלה זה לא עושה חשק ללמוד אז מה יהיה עם העתיד שלהם?".

"העבר שלי היה לא טוב - הלכתי להרבה מקומות לא טובים עד שמצאתי את עצמי בכלא", ביקש אבו שהאב להדגיש. "אז אני גם בא ממקום שאני לא רוצה שהגורל של הילדים שלי והילדים של הכפר שלי יהיה כמו שלי".

גאזי אבו שהאב. באדיבות המצולמים
גאזי אבו שהאב/באדיבות המצולמים

יו"ר המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, מוראד עמאש, אמר בשיחה עם וואלה כי הוא שמח שיש תושבים מודאגים כמו אבו שהאב ואמו. "הם צריכים לדעת שאנחנו החזית שלהם מול משרד החינוך ולא נשקוט עד שהמדינה תדאג לתיקון כל הליקויים ולסביבה בטוחה ומזמינה במוסדות החינוך שלנו", הסביר. "ראוי לציין את שיתוף פעולה החיובי והנכונות לסייע לנו ממשרד החינוך, הן ברמה מחוזית וברמת המטה בירושלים".

עוד אמר יו"ר המועצה כי "כל אחד יכול להבין שזה תהליך שלקח לנו שנים, וגם אתמול היה אצלנו מנהל המחוז במשרד החינוך. כל בתי הספר וגני הילדים נפתחו היום כסדרם, לאחר שהובטחה בטיחותם והיום התקיים סיור מקצועי נוסף לעניין המבנים. כל מבני החינוך נמצאו שעומדים בפני רעידת אדמה, מלבד מבנה אחד של בית ספר חטיבת ביניים 'אל מנארה' שהמשרד אישר תוכנית חיזוק למבנה לפני שנתיים והוא עדיין בהליכי חיזוק".

בי"ס עומר חטאב, ג'סר א-זרקא. גאזי אבו שהאב, אתר רשמי
גג בית הספר "עומר חטאב"/אתר רשמי, גאזי אבו שהאב

עמאש התייחס לטענותיו של אבו שהאב על הבית היסודי ואמר כי הבעיות במוסד החינוך חוזרות על עצמן, משום שהבניין נבנה בשנת 1965. "דרוש טיפול, אבל אין סיכון חיי אדם", הדגיש ראש המועצה. "לפי דוח משרד החינוך, ניתן לאכלס אותו, ובמקביל לתקן מיידית את הליקויים שנמצאו. כל שנה אנחנו מעבירים תקציבים לשיפוץ בית הספר הזה. נתנו לנו תקצוב לשיקום בפחות ממיליון שקלים, שזה לא מספיק אז אנחנו במועצה ביקשנו ממנהל הבינוי של משרד החינוך להרוס אותו, ולהכין תוכנית לבינוי בית ספר חדש במקומו. אחרי הביקורים של אתמול והיום אנחנו מרגישים שאנחנו בשלבים מתקדמים לשכנע את משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר כי "שנת הלימודים ביישוב ג'סר א-זרקא נפתחה כסדרה, תוך התרגשות של כלל קהילת היישוב. אנו מקדמים תהליך בינוי ותחזוקה ביישוב הכולל גם מעבר של בית הספר עומר חטאב למבנה חדש בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully