וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי שוחח עם לפיד: "מצפה מישראל להצטרף לסנקציות נגד רוסיה"

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 16:29

אחרי ששוחחו בפעם הראשונה, נשיא אוקראינה שוב דרש סיוע מישראל בהדיפת התוקפנות הרוסית. על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, לפיד בירך את זלנסקי לכבוד יום העצמאות של אוקראינה והביע תנחומים על ההרוגים והנפגעים במלחמה

יאיר לפיד במהלך ישיבת יש עתיד 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
ייענה לדרישה האוקראינית? לפיד/ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (חמישי) לראשונה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בירך אותו לרגל יום העצמאות ה-31 לאוקראינה וציין את תמיכתו בעם האוקראיני. בהמשך השיחה הביע לפיד תנחומים על ההרוגים והנפגעים במלחמה, וקרא להגיע לפתרון דיפלומטי בכדי לסיים את הלחימה. זלנסקי אמר אחרי שיחתו עם לפיד כי הוא מצפה שישראל תצטרף לסנקציות נגד רוסיה ותספק לאוקראינה סיוע שיעזור בהדיפת התוקפנות הרוסית.

מוקדם יותר היום חידד משרד החוץ את אזהרת המסע לאוקראינה, במיוחד לעיר אומן וסביבותיה, לקראת החגים, בשל המלחמה עם רוסיה. בהודעת המשרד הפצירו באזרחים ישראלים להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, ולאומן בפרט, שרק לפני כמה ימים הותקפה בטילים רוסיים. במתקפה נהרג אדם אחד ונפצעו עוד כמה אזרחים, והרס רב נגרם לעיר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אוקראינה. EYEPRESS via Reuters Connect, רויטרס
חזר על בקשת הסיוע. זלנסקי/רויטרס, EYEPRESS via Reuters Connect

"המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על יישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומיידית", נאמר בהודעת משרד החוץ, שדחקה בישראלים שעדיין שוהים באוקראינה לצאת מידית מגבולות המדינה.

בהודעת משרד החוץ הוזכר כי אוקראינה נמצאת במצב חירום מאז 24 בפברואר, יום הפלישה של רוסיה. בנוסף לכך, משרד החוץ של אוקראינה פרסם הודעה שבה קרא שלא להגיע השנה לאומן בשל המלחמה והקושי להבטיח את אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים. בנוסף לכך, לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully