וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיק את שביתת הרעב: אסיר הג'יהאד האסלאמי ישוחרר באוקטובר

שלומי הלר, יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 23:15

לאחר שארגון הטרור דרש את שחרורו בהסכם הפסקת האש במבצע "עלות השחר", ח'ליל עוואוודה, שנעצר בצו מנהלי, הודיע כי הפסיק את שביתת הרעב אחרי שלא אכל כ-170 ימים. פעיל ארגון הטרור נעצר לפני כתשעה חודשים ובשבוע שעבר חלה הדרדרות במצבו הבריאותי

חליל עוואוודה. רשתות חברתיות, אתר רשמי
עוואוודה ממיטתו בבית החולים/אתר רשמי, רשתות חברתיות

האסיר הביטחוני שנעצר בצו מנהלי ופעיל הג'יהאד האסלאמי, ח'ליל עוואוודה, הודיע הערב (רביעי) כי הפסיק את שביתת הרעב, לאחר שנחתם הסכם בין ישראל לעורכי דינו והוא ישוחרר בתחילת אוקטובר. עוואוודה נעצר לפני כתשעה חודשים, ושבת רעב במשך כ-170 ימים. עוואוודה התחייב בכתב שלא לשוב לפעילות טרור. המצרים נתנו חסות וערבות לאי חזרתו לפעילות טרור.

לטענת הג'יהאד האסלאמי, כחלק מהפסקת האש בסיום מבצע "עלות השחר", ישראל הסכימה לשחררו יחד עם מנהיג ארגון הטרור בשומרון, באסם א-סעדי. בשבוע שעבר חלה הדרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של עוואוודה. "אני נשאר בבית חולים עד שאוכל לעמוד על הרגליים", אמר עוואוודה. "מודה לכל מי שעזר לי והתפלל עבורי".

מכתב התחייבות של האסיר הביטחוני ח'ליל עוואוודה 31 באוגוסט 2022. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
התחייבות פעיל הג'יהאד האסלאמי/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד באסם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי שמעצרו הוביל למבצע "עלות השחר", בגין חברות בארגון טרור, מתן סיוע לאויב והסתה. על פי האישומים, א-סעדי סייע לפעיל אחר בארגון הטרור להניע תנועת סטודנטים אסורה. עוד הואשם א-סעדי כי נשא דברים שהיו עלולים להשפיע על דעת הקהל ולפגוע בשלום הציבור.

בדיון הקודם בעניינו אמר בכיר הג'יהאד עם כניסתו "ברכות לשאהידים". עורכת דינו, אחלם חדאד, טענה כי דבריו שנחשדו כהסתה נאמרו מתוקף היותו "פרשן פוליטי". "בנוגע לעניין ההסתה, שנראה שזו העבירה העיקרית בתיק הזה, מרשי ציין כי התבטאותו בעניין הזה הינה כפרשן פוליטי ולא כבעלים של אותו חשבון, או שהוא מסית כלפי השלטונות בפני אנשים. הוא עושה את עבודתו כפרשן פוליטי ולא כמסית לעניין המפלילים שלכאורה קיימים, נראה שמדובר בעדויות על בסיס עדות שמועה ולכן לדעתי ניתן לשחרר ממעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully