וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קבלן הכשיר פועלים לעבוד בגובה בלי הסכמה מתאימה

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 20:02

תושב אזור ירושלים בן 50, מדריך מוסמך להכשרת עובדים בתחום, נעצר בחשד שהכשיר פועלים באתרי בנייה, ובייחוד עובדים זרים, לעבודה בגובה ללא הסכמה ראויה. על פי החשד, סיפק להם תעודות, וחתם עליהן בשמם. כמה עובדים נוספים נעצרו בחשד שידעו על המעשה

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. ללא, מערכת וואלה
אתר הבנייה שבו נהרגו שני פועלים בתאונת עבודה/מערכת וואלה, ללא

תושב אזור ירושלים בן 50 נעצר הבוקר (רביעי) בחשד כי הכשיר פועלים, ובייחודים עובדים זרים, לעבודה בגובה, מבלי שעברו את ההסמכה המתאימה. מחקירת מפלג "פלס" ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, עולה כי החשוד בעל חברה להסמכת עבודה בגובה והינו מדריך מוסמך להכשרת עובדים בתחום, הכשיר לכאורה במרמה עשרות עובדים מבלי שעברו הסמכה. בנוסף, לפי החשד, סיפק להם סיפק להם תעודת הסמכה, לאחר שחתם בשמם על התעודות.

לחשוד מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, עבירות בטיחות על פי פקודת הבטיחות ותקנותיה. כמה עובדי תאגידי כוח אדם עוכבו, וחשודים שהיו מודעים למעשה. כל זאת, בשעה שבאתרי הבנייה נפצעים ונהרגים בכל שנה עשרות פועלים כתוצאה מנפילות מגובה. על פי החשד, בעל החברה ויתר המעורבים, פעלו בניגוד לתקנות בטיחות בעבודה בגובה, המחייבות שכל פועל שעובד בגובה יהיה בעל אישור שעבר הסמכה המוגדרת בתקנה על ידי מינהל הבטיחות.

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
אתר הבנייה שבו נהרגו שני פועלים/יואב איתיאל

לפני כשבועיים נהרגו שני פועלים באתר בנייה בטירת הכרמל, כשמכולה נפלה עליהם. שלושה בני אדם נפצעו בינוני ואדם נוסף נפצע קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי לפצועים וקבעו את מותם של ההרוגים, בני דודים בשם חסן ותד בן 29 ודיאב ותד בן 21, שניהם מכפר ג'ת במשולש.

ככל הנראה, פועלים עמדו במעלית, שנפלה מקומה 12 על מכולה של אתר הבנייה. נזק נגרם גם לבניין סמוך. המשטרה הגיעה למקום ופתחה בבדיקת נסיבות תאונת העבודה. נציג משרד העבודה זומן למקום. שישה בני אדם עוכבו במקום.

עדים בזירה סיפרו כי מעלית המשא של אתר הבנייה נפלה מגובה על מכולת המשרדים שהייתה גם היא בגובה, התהפכה ומחצה את השניים למוות. שלושה נוספים ששהו בתוך המכולה נפצעו קשה. הפועלים אומרים ששני ההרוגים היו עם כל ציוד המיגון והבטיחות. מסתמן כי הוראה שגויה מאתת למנופאי גרמה לתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully