וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד קיים דיון על משבר האקלים: "הטכנולוגיות הישראליות הולכות להיות שחקן מפתח"

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 17:59

ראש הממשלה קיים דיון בהשתתפות שרות האנרגיה והגנת הסביבה, כדי להיערך לשינויים באקלים ולמצוא את ההזדמנויות הטמונות בהם לטובת ישראל. "צריכים להפוך את ההזדמנויות האלה למנוף לדיאלוג האזורי"

ראש הממשלה, יאיר לפיד בדיון בנושא היערכות לשינויי במשבר האקלים/איתי בית און /לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (רביעי) דיון בנוגע להיערכות לשינויי ומשבר האקלים וההזדמנויות הטמונות בו עבור מדינת ישראל, יחד עם שרת האנרגיה קארין אלהרר והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. "הטכנולוגיות הישראליות הולכות להיות שחקן מפתח בדרך שלנו בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי", אמר. "אנחנו צריכים להפוך את ההזדמנויות האלה למנוף לדיאלוג האזורי שלנו עם מדינות במזרח התיכון וגם כמובן ליכולת שלנו להשפיע לטובה על העולם".

"אנחנו ניצבים היום מול משולש שכל אחת מצלעותיו היא דבר שצריך לקחת ברצינות: צלע אחת, זה הנושא של ביטחון אנרגטי - לדעת שיש לנו מקורות אנרגיה מספיק מגוונים אבל גם יציבים לחורף ולקיץ בשביל לקיים תעשייה, מיזוג ותחבורה. מיזוג הכוונה למזגן בכיתה של ילדים שצריכים ללמוד", הסביר ראש הממשלה. "הצלע השנייה של המשולש היא משבר המחירים - אנשים הרבה פחות סובלניים למשבר האקלים מרמה מסוימת של פגיעה בכיס שלהם, ואם אנחנו נתעלם מזה אנחנו חוטאים בתפקידנו כי זה חלק מהדיון".

על הצלע השלישית אמר כי מדובר בניסיון להפחית את פליטות גזי החממה בישראל. לדבריו, "הטכנולוגיות הישראליות הולכות להיות שחקן מפתח בדרך שלנו בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי. אנחנו צריכים להפוך את ההזדמנויות האלה למנוף לדיאלוג האזורי שלנו עם מדינות במזרח התיכון וגם כמובן ליכולת שלנו להשפיע לטובה על העולם".

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים דיון בנוגע להיערכות לשינויי ומשבר האקלים, וההזדמנויות הטמונות בו עבור מדינת ישראל 31 באוגוסט 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בדיון על משבר האקלים. היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שרת האנרגיה קארין אלהרר הוסיפה: "הגדרת המעבר לאנרגיות מתחדשות כמשימה לאומית היא צו השעה והיא הצעד המתבקש נוכח משבר האקלים והשפעותיו. בכדי להתמודד עם הקשיים הרבים והזמנים הארוכים הנדרשים להקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת ולפיתוח רשת החשמל, נביא ב-11 בספטמבר לאישור הממשלה החלטה חשובה שתמצה את פוטנציאל השטחים להקמת אנרגיות מתחדשות, תקל על יזמי אנרגיות מתחדשות דרך פישוט רגולציה ותפטור ממכס טכנולוגיות הנדרשות לקידום אנרגיות מתחדשות".

מטרת החלטת הממשלה שצפויה שרת האנרגיה קארין אלהרר לעלות בישיבת הממשלה ב-11 בספטמבר, היא לקדם אנרגיות מתחדשות. בימים אלה, ההחלטה וסעיפיה הסופיים עומדים בהיוועצות מול משרדי הממשלה הרלוונטיים. במסגרת ההחלטה יקדמו מספר נושאים: מיצוי פוטנציאל שטחים להקמת אנרגיות מתחדשות, טיוב תהליכי רגולציה והסרת חסמים העומדים בפני יזמי אנרגיות מתחדשות וכן, פטור ממכס על טכנולוגיות חיוניות לקידום אנרגיות מתחדשות והתייעלות באנרגיה.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג⁩ מסרה כי "איום משבר האקלים על אזרחי ישראל הוא איום קיומי. כמו שאנחנו נערכים למלחמה שחלילה תבוא, עלינו להיערך להשלכות משבר האקלים. כלכלה ירוקה ובת-קיימא היא צו השעה, היא הכיוון שהעולם הולך אליו דווקא כתשובה למשברים ואי-היציבות הכלכלית העולמית, זו הזדמנות לישראל למצב את עצמה בעמדה מובילה עולמית, ובעיקר - לדאוג לחיים, לאיכות החיים ולשגשוג של אזרחיה. אנחנו חייבים להבטיח שכמה שיותר מההחלטות שקיבלנו והפעולות שקידמנו בממשלה האחרונה - לא רק ימשיכו, אלא יתעצמו. אני מודה לראש הממשלה על המחויבות העמוקה שלו לנושא. זה המאבק על העתיד שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully