וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: קרבות עזים נמשכים בחרסון

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 14:47

קייב דיווחה כי כי הצבא האוקראיני פרץ שלושה קווי הגנה של הרוסים. רוסיה מנגד אמרה כי הצבא האוקראיני הובס במהלך מתקפה שנכשלה. רוסיה עצרה את אספקת הגז לאירופה דרך צינור נורדסטרים 1

הכוחות האוקראינים רשמו "הצלחות" בשלושה אזורים באזור הכבוש חרסון, כך אמר היום (רביעי) סגן ראש המועצה האזורית האוקראיני, יומיים לאחר שקייב הודיעה על תחילתה של מתקפת נגד בדרום המדינה. יורי סובולבסקי אמר כי החיילים האוקראינים רשמו הישגים בחרסון, בריסלב וקחובקה, אך לא פרט מעבר לכך.

היום דווח על קרבות עזים בין הכוחות, על רקע ניסיונה של אוקראינה להשתלט מחדש על האזור שנמצא בידי רוסיה - אך על פי מומחים צבאיים, "זה לא צפוי לקרות כל כך מהר". מוקדם יותר דיווחה קייב כי הצבא פרץ שלושה קווי הגנה של הרוסים. רוסיה מנגד אמרה כי הצבא האוקראיני הובס במהלך מתקפה שנכשלה. משרד ההגנה של מוסקבה הודיע כי נרשמו אבדות כבדות בקרב הצבא האוקראיני.

חרסון היא העיר הראשונה שנפלה לידיים רוסיות בתחילת המלחמה ב-24 בפברואר. גורמים צבאיים באוקראינה לא חושפים פרטים לגבי מתקפת הנגד ודוחקים בציבור לגלות סבלנות. עם זאת, על פי פיוד דרום של אוקראינה, שלושה גשרים מרכזיים מעל נהר דניפרו נפגעו שוב בהפצצות כדי להבטיח שאי אפשר לעבור בהם.

גשר אנטוניבסקי, חרסון באוקראינה. רויטרס
הצבא האוקראיני מתמקד בגשרים מעל נהר דניפרו/רויטרס

בשבועות האחרונים, אוקראינה עשתה שימוש במערכת טילים מדויקת Himars שקיבלה מארצות הברית כדי לפגוע בגשרים רוסיים, עמדות ומאגרי נשק. המטרה היא לנתק את הכוחות הרוסים בגדה המערבית של הנהר ולא לאפשר שליחת אספקה, ציוד וחיילים.

עם זאת, גורמים רשמיים בקייב הזהירו לא לפתח ציפיות לניצחון מהיר ואמרו כי המתקפה היא שחיקה אטית של האויב. להערכת מומחים, "אסטרטגיית ההתשה" של האוקראינים תמשיך. לדברי המומחה הצבאי מיקיילו ז'ירוחוב, "לא מדובר פה בהסתערות, משום שהכוחות האוקראינים לא רוצים לחימה ברחובות של חרסון - מה שיוביל לקורבנות כבדים. האסטרטגיה היא ללחוץ את האויב עד שיברח", הוא אמר ל-BBC.

"זה כמו עכברוש שנדחק לפינה וצריך נתיב הימלטות. הצבא האוקראיני צריך לספק לכוחות הרוסים נתיב כזה, אחרת הם ילחמו עד החייל האחרון. חלון ההזדמנויות הוא עד אמצע אוקטובר משום שלאחר מכן הכבישים באזור יהיו חסומים בשל השלג".

דובר של משרד החוץ האמריקני אמר לכתבים אתמול כי גורמים רשמיים רוסים קיבלו משימה לארגן את הסיפוח של חרסון לרוסיה. "משאל העם המזויף ינסה להעניק צידוק לגזל קרקעות שיפר את החוקה האוקראינית ואת החוק הבינלאומי", אמר ודאנט פאטל.

צינורות גז, גרמניה. רויטרס
גרמניה הפחיתה את התלות בגז הרוסי, אך עדיין לא עצמאית/רויטרס

בזירה הדיפלומטית, רוסיה עצרה היום את אספקת הגז בצינור נורדסטרים 1 לאירופה בטענה כי הוא זקוק לתיקונים. עצירת זרימת הגז בצינור תימשך שלושה ימים, אמרה גזפרום, חברת האנרגיה הממלכתית הרוסית. מאז הפלישה לאוקראינה, רוסיה עצרה את אספקת הגז לבולגריה, דנמרק, פינלנד, הולנד ופולין.

רוסיה גם האשימה את ממשלת גרמניה בכך שהיא עושה כל שביכולתה כדי להרוס את יחסי האנרגיה עם מוסקבה. גרמניה כבר הצליחה לחתוך את התלות שלה בגז הרוסי מ-55% בפברואר ל-26% כעת, על ידי הפחתה בצריכה ומציאת מקורות יבוא אחרים של גז. אך היא לא תהיה עצמאית לגמרי מהגז הרוסי ל]ני 2024.

עונת החימום, שמתחילה בדרך כלל באמצע ספטמבר, הוא הזמן שבו גרמניה תצטרך להתחיל להשתמש במאגרי הגז שלה. חורף קר ועצירה נוספת של אספקת הגז מרוסיה תסבך עוד יותר את המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully