וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייגן מרקל: "הנישואים עם הנסיך הארי הושוו לשחרור מנדלה מהכלא"

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 11:47

בראיון למגזין "the Cut", אמרה הדוכסית מסאסקס כי ב-2019 אחד משחקני המחזמר "מלך האריות" אמר לה: "אני חייב שתדעי. כשהתחתנת, חגגנו ברחובות כפי שעשינו כשמנדלה שוחרר מהכלא". נכדו של מנדלה אמר בתגובה כי השחרור מהכלא היה חשוב יותר מנישואים ל"נסיך לבן"

מייגן מרקל, הדוכסית מסאסקס, טענה כי נישואיה לנסיך הארי היו רגע של שמחה וחגיגות שהושווה לשיחרורו מהכלא של לוחם האפרטהייד, נלסון מנדלה. נכדו של ראש הממשלה לשעבר של דרום אפריקה ביקר את הטענה ואמר בתגובה כי אין להשוות בין שני האירועים.

בראיון למגזין הנשים the Cut, אמרה מרקל כי ב-2019 אחד משחקני המחזמר "מלך האריות" בלונדון אמר לה: "אני חייב שתדעי. כשהתחתנת עם הנסיך ונכנסת למשפחה, חגגנו ברחובות כפי שעשינו כשמנדלה שוחרר מהכלא".

מייגן מרקל. GettyImages
מייגן מרקל והנסיך הארי/GettyImages

עם זאת, זווליבליל מנדלה, חבר הפרלמנט הדרום אפריקאי מטעם מפלגת הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC), ונכדו של "אבי האומה", שריצה 27 שנים בכלא ונהפך לסמל המאבק באפרטהייד - אמר כי הופתע מהאמירה של הדוכסית. "החגיגות לכבוד מדיבה (כינויו של מנדלה בדרום אפריקה) היו מבוססות על שחרור מ-350 שנים של קולוניאליזם, ו-60 שנים של אפרטהייד אכזרי בדרום אפריקה. אי אפשר להשוות זאת לחתונה", הוא אמר.

טקס האשכבה לזכרו של נלסון מנדלה. יוהנסבורג, 10 בדצמבר 2013. רויטרס
טקס האשכבה של נלסון מנדלה ב-2013/רויטרס

"כל יום יש אנשים שרוצים להיות נלסון מנדלה, משווים את עצמם אליו או רוצים לחקות אותו. אך לפני שאנשים יחשבו שהם 'נלסון מנדלה', הם צריכים להביט על העבודה שהוא עשה וההישגים שהשיג". הוא אמר גם כי שחרור סבו מהכלא ב-1990 היה אירוע חשוב הרבה יותר וסיבה משמעותית לחגיגה מאשר חתונה.

"השחרור של נלסון מנדלה מהכלא הוא שיא של מאבק בן 350 שנים שבמהלכו דורות של אנשינו שילמו בחייהם. אי אפשר לעולם להשוות את זה לחגיגות חתונה", הוא אמר והוסיף כי השחרור מהכלא היה חשוב יותר מהנישואים של מרקל "לנסיך לבן".

בחודש שעבר הנסיך הארי נשא נאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום נלסון מנדלה, שמצוין בעולם ב-18 ביולי. ב-2018, הארי ומייגן נפגשו עם נכדתו של מנדלה, זמאסוואזי דלאמיני-מנדלה, במהלך ביקור בתערוכה של מנדלה במרכז לונדון. ב-2019 הזוג המלכותי נפגש עם גרסה מצ'ל, אלמנתו של מנדלה, ביום האחרון של הסיור שלהם באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully