וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"40% מהאמריקנים מאמינים שתפרוץ מלחמת אזרחים בעשור הקרוב"

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 16:21

הסנאטור הרפובליקני מקרוליינה הדרומית, לינדזי גרהם, חזה כי יהיו "מהומות ברחובות" אם יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בנוגע למסמכים המסווגים שלקח מהבית הלבן

יותר משני חמישיות מהאמריקנים מאמינים כי מלחמת אזרחים תפרוץ בעשור הקרוב, על פי סקר חדש של "אקונומיסט" ויוגוב. בקרב "רפובליקנים אדוקים", הנתון עלה ליותר מ-50%.

אתמול בלילה (ראשון), הסנאטור הרפובליקני מקרוליינה הדרומית, לינדזי גרהם, חזה כי יהיו "מהומות ברחובות" אם יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בנוגע למסמכים המסווגים שלקח מהבית הלבן לאחוזתו בפלורידה כשסיים את כהונתו.

בווידאו: טראמפ יורה לכל עבר ומקלל בעצרת בחירות באלסקה/צילום: רויטרס
ציוץ של דונלד טראמפ על סגנו מייק פנס, 6 בינואר 2022. טוויטר, צילום מסך
ציוץ של טראמפ לגבי אירועי גבעת הקפיטול/צילום מסך, טוויטר

רוב המומחים מאמינים כי עימות צבאי רחב, כגון מלחמת האזרחים שהתחוללה ב-1861-1865, אינו סביר. אך רבים חוששים מפני החרפה בקיטוב הפוליטי ומאלימות פוליטית, בעיקר על רקע ריבוי הפוליטיקאים הרפובליקנים שעדיין מאמינים ותומכים בשקר של טראמפ לגבי הונאה וגניבת הבחירות ב-2020, שיתמודדו על תפקידים בקונגרס בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
המתקפה על גבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. רויטרס
המתקפה על גבעת הקפיטול בינואר 2021/רויטרס

החששות מפני אלימות פוליטית בארצות הברית גברו לאחר ההסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, כשאלפי תומכי טראמפ הגיעו למקום בעידוד הנשיא לשעבר, ופרצו לבניין הקונגרס. תשעה בני אדם מתו באירוע.

בסקר של יוגוס ו"אקונומיסט", 65% מהמשתתפים אמרו כי האלימות הפוליטית החריפה מאז תחילת 2021. 62% אמרו כי האלימות הפוליטית תתחזק עוד בשנים הבאות.

בתשובה לשאלה "בעשור הקרוב, מה הסיכוי למלחמת אזרחים בארצות הברית?", 43% אמרו כי יש סבירות כלשהי שזה יקרה. 40% מקרב רפובליקנים אדוקים ועצמאים ענו תשובה זהה. אך בקרב רפובליקנים אדוקים בלבד, 54% אמרו כי מלחמת אזרחים אפשרית בעשור הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully