וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות אמריקניות: המל"טים האירניים שרכשה רוסיה תקולים

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 12:30

בידי רוסיה יש מל"טים מתוצרת איראן, שככל הנראה נעשה בהם שימוש בשדה הקרב באוקראינה, כך אמרו גורמים רשמיים בממשל הנשיא ביידן ל-CNN. עם זאת, גורמים במודיעין האמריקני סבורים כי רבים מהמל"טים שרכשה רוסיה מאיראן אינם פועלים כראוי וחוו תקלות בעבר

יירוט המל"טים של חיזבאללה על ידי צה"ל, 2 ביולי 2022/דובר צה"ל

בידי רוסיה יש מל"טים מתוצרת איראן, שככל הנראה נעשה בהם שימוש בשדה הקרב באוקראינה, כך אמרו גורמים רשמיים בממשל הנשיא ביידן ל-CNN. הרוסים אספו את המל"טים משדה תעופה איראני מוקדם יותר החודש והעבירו אותם בחזרה לרוסיה במטוסי תובלה באמצע אוגוסט, אמרו הגורמים.

גורמים רשמיים רוסים החלו להתאמן על המל"טים באיראן בסוף יולי, על פי דיווח CNN, והעבירו את הכטב"מים מסוג מוהאג'ר 6, שאהד 129 ו-191 - בחזרה לרוסיה, בעבור המלחמה באוקראינה. המל"טים מסוגלים לשאת טילים מונחים ואפשר להשתמש בהם בשביל ניטור. על פי הגורמים, מפעילים רוסים עדיין מתאמנים על הפעלת הכטב"מים באיראן.

לדבריהם, ארצות הברית מאמינה כי רוסיה מתכוונת לייבא מאות מל"טים לשימוש במתקפות אוויר-קרקע, לחימה אלקטרונית ועוד בתוך אוקראינה.

שאהד 129, מל"ט איראני. google maps, Creative Commons
מל"ט איראני/Creative Commons, google maps

עם זאת, גורמים במודיעין האמריקני סבורים כי רבים מהמל"טים שרכשה רוסיה מאיראן אינם פועלים כראוי וכבר חוו תקלות בעבר במהלך טיסות מבחן שביצעו. לדבריהם, לא ברור עד כמה גדולה תהיה ההשפעה שלהם בשדה הקרב באוקראינה.

ממשל ביידן הזהיר ביולי כי רוסיה רוצה לרכוש מל"טים על רקע מחסור משמעותי שנגרם מהמלחמה באוקראינה והסנקציות המערביות שפוגעות בייצור. תמונות לוויין חשפו כי משלחת רוסית ביקרה בשדה תעופה במרכז איראן לפחות פעמיים מאז יוני כדי לבחון מל"טים שניתן לחמש אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully