וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: "אם הצבא הרוסי רוצה לשרוד - כדאי לו לברוח"

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 11:51

המתקפה האוקראינית בדרום המדינה החלה אתמול והנשיא בנאומו הלילה הבטיח שהכוחות האוקראיניים ירדפו אחרי הצבא הרוסי "עד הגבול". לדברי אולקסיי ארסטוביץ', יועץ בכיר, ההגנות הרוסיות "נפרצו בתוך כמה שעות" באזור חרסון

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא הלילה (שלישי) לכוחות הרוסיים לברוח ולהציל את חייהם על רקע מתקפת הנגד האוקראינית בדרום המדינה, סמוך לעיר חרסון. לדבריו, הצבא האוקראיני הצליח לשחרר שטחים כבושים אף שרוסיה הכחישה את הדיווחים על המתקפה.

"אם הם רוצים לשרוד - הגיע הזמן שהצבא הרוסי יברח. לכו הביתה", אמר זלנסקי. "אוקראינה לוקחת בחזרה את מה ששלה".

מפה של אוקראינה, היום ה-186 ללחימה, 30 באוגוסט 2022. טוויטר, צילום מסך
מפה של אוקראינה/צילום מסך, טוויטר
הפגזות בעיר מיקולייב באוקראינה, אוגוסט 2022. GettyImages
הפגזות על העיר מיקולייב בדרום אוקראינה/GettyImages

המתקפה של אוקראינה בדרום מגיעה לאחר חודשים של קפאון במלחמה. בנוסף, מתגברים החששות מפני אסון גרעיני שתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, הגדולה באירופה, עקב הפצצות במתחם. האוקראינים טוענים כי ההפצצות מגיעות מהכוחות הרוסיים; רוסיה טוענת את ההיפך.

זלנסקי בנאומו הלילה הבטיח שהכוחות האוקראיניים ירדפו אחרי הצבא הרוסי "עד הגבול". לדברי אולקסיי ארסטוביץ', יועץ בכיר של זלנסקי, אמר כי ההגנות הרוסיות "נפרצו בתוך כמה שעות" באזור חרסון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הכוחות האוקראיניים הפציצו אתמול מעבורות שבהן משתמשת רוסיה להעביר ציוד לכוחות שנמצאים בשטח על גדת נהר דניפרו, הוא הוסיף.

משרד ההגנה הבריטי דיווח כי הכוחות האוקראיניים הגבירו את האש הארטילרית בדרום וכי הפגיעות המדויקות שלהם משבשות את אספקת הציוד לרוסים. ערוץ הטלוויזיה הציבורי של אוקראינה, Suspilne, דיווחה היום על פיצוצים בחרסון. תושבים כתבו ברשתות החברתיות כי שמעו קולות ירי.

משרד ההגנה הרוסי אמר מצדו כי הכוחות האוקראיניים ניסו לתקוף את אזורי מיקולייב וחרסון אך ספגו אבדות רבות, על פי סוכנות הידיעות RIA. "המתקפה של 'האויב' נכשלה", נמסר.

עם זאת, שורה של הפגזות מצד האוקראינים הותירו את העיר הכבושה נובה קחובקה ללא חשמל או מים, דיווחה RIA. אתמול נהרגו לפחות שני אנשים במיקולייב, עיר נמל שנותרה בידי אוקראינה, ו-24 נפגעו, אמרו גורמים בעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully