וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן יישא נאום על "הסכנה לדמוקרטיה ולחירויות הפרט" מצד טראמפ

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 11:15

גורם רשמי בבית הלבן אמר כי הנאום ביום חמישי בפארק העצמאות ההיסטורי הלאומי בפילדלפיה יתמקד ב"קרב המתמשך על הנשמה של האומה". ביידן יפרט כיצד המעמד של ארצות הברית בעולם והדמוקרטיה האמריקנית נמצאים בסכנה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לשאת ביום חמישי נאום בשעה שמונה בערב (שעון החוף המזרחי), שעת צפיית שיא, לגבי "המתקפה הנמשכת על הזכויות והחירויות" באמריקה ולשוב למסרי הליבה של הקמפיין לנשיאות ב-2020. זאת, לקראת בחירות אמצע הכהונה בנובמבר.

גורם רשמי בבית הלבן אמר כי הנאום, שיתקיים בפארק העצמאות ההיסטורי הלאומי בפילדלפיה, יתמקד ב"קרב המתמשך על הנשמה של האומה". ביידן יפרט כיצד המעמד של ארצות הברית בעולם והדמוקרטיה האמריקנית נמצאים בסכנה, אמר הגורם. הוא ידגיש את מה שהוא רואה כהתקדמות בשנתיים האחרונות בהגנה על הדמוקרטיה, אך יציין גם כי זכויות וחירויות שעדיין נמצאות תחת איום. "הוא יבהיר מי נלחם בעד הזכויות האלה, בעד החירויות ובעד הדמוקרטיה שלנו", הוסיף הגורם.

ג'ו ביידן בשדה התעופה עוזב את ג'דה, ערב הסעודית, 16 ביולי 2022. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן מעלה הילוך לקראת בחירות נובמבר/רויטרס

ביידן יישא את הנאום מחוץ להיכל העצמאות, המקום שבו נערכה העצרת הראשונה בקמפיין שלו לנשיאות ב-2020. בקמפיין, ביידן חזר והדגיש מסרים של האבות המייסדים ושל מנהיגים גדולים אחרים בארצות הברית, והסביר כיצד לדעתו הנשיא דאז דונלד טראמפ יסכן את אופי האומה אם ייבחר לכהונה שנייה. הוא גם הסתמך על נאומיהם המפורסמים של הנשיא אברהם לינקולן בגטיסבורג בפנסילבניה ושל הנשיא פרנקלין רוזוולט בוורם ספרינגס בג'ורג'יה.

הנאום ביום חמישי יהווה הביקור השלישי של ביידן בפילדלפיה, מדינה מתנדנדת חשובה, בשבוע אחד. היום מתעתד הנשיא לדבר על התוכנית שלו לבטיחות ציבורית ועל הרפובליקנים חברי קוגנרס שתומכים באג'נדת MAGA (Make America Great Again) הקיצונית, שלפיו "מהווה איום על שלטון החוק".

טיילר וולש סלייקר, השתתף בהסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. FBI, אתר רשמי
ההסתערות על גבעת הקפיטול בעידוד טראמפ, ינואר 2021/אתר רשמי, FBI

לא ברור עדיין אם ביידן ידבר על טראמפ בנאומו ביום חמישי, אך הוא ויועציו כבר הבהירו כי לדעתם, האחיזה של הנשיא לשעבר על המפלגה הרפובליקנית הגדילה את הסיכויים של הדמוקרטים בבחירות בקונגרס בנובמבר.

בשבוע שעבר, בנאומו בעצרת של הוועדה הדמוקרטית לאומית ברמילנד, אמר ביידן כי "הרפובליקנים של MAGA מהווים לא רק איום על הזכויות שלנו ועל הפעילות הכלכלית, אלא גם על הדמוקרטיה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully