וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: בן שבט ילידי אחרון הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 16:57

החבר האחרון בשבט ילידים מסתורי בברזיל הלך לעולמו בגיל 60. האיש, ששמו לא ידוע אך מכונה "איש הבור", חי בבידוד מוחלט במשך 26 שנים

החבר האחרון בשבט ילידים מסתורי בברזיל הלך לעולמו בגיל 60. האיש, ששמו לא ידוע אך מכונה "איש הבור", חי בבידוד מוחלט במשך 26 שנים.

גופתו נמצאה ב-23 באוגוסט שכובה על ערסל מחוץ לבקתת הקש שלו. לא היו סימנים לאלימות עליה. גם בשטח שלו לא היו סימנים לחדירה ונראה כי איש לא נגע בחפציו בתוך הבקתה. המשטרה הודיעה כי תערוך חקירה שלאחר המוות. הכינוי "איש הבור" ניתן לו בשל העובדה שנהג לחפור בורות עמוקים ללכידת חיות.

על פי רשת BBC, האיש היה החבר האחרון בשבט ילידי, ששישה מחבריו הנותרים נהרגו ב-1995. הקבוצה חיה באזור טאנארו במדינת רונדוניה בברזיל ליד הגבול עם בוליביה. רוב השבט נהרג כבר בשנות ה-70 על ידי בעלי חוות שרצו להרחיב את החוות שלהם.

תמונה נדירה של "איש הבור"

"איש הבור", משבט ילידי בברזיל, מת, אוגוסט 2022. Funai, אתר רשמי
"איש הבור", משבט ילידי בברזיל, מת, אוגוסט 2022/אתר רשמי, Funai

תחת חוקת ברזיל, לילידים יש זכות לאדמה שלהם, ואלה שחושקים בקרקעות אלה בדרך כלל פשוט הורגים אותם ומשתלטים על האדמה.

"איש הבור נוטר מאז 1996 למען ביטחונו האישי על ידי סוכנים של הסוכנות לענייני ילידים בברזיל (Funai). ב-2018, סוכני Funai הצליחו לצלם את האיש במפגש מקרי בג'ונגל. בסרטון הוא נראה חוטב עץ עם משהו שדומה לגרזן. מאז הוא לא נראה שוב, אך סוכני Funai מצאו את הבקתות שלו, שנבנו מקש, ואת הבורות העמוקים שנהג לחפור.

בחלק מהבורות הונחו בתחתית יתדות מחודדים שכנראה היו אמורים ללכוד את החיות שנפלו לבור. יש הסבורים כי מטרת הבורות היא לשמש מקומות מחבוא, במקרה שזרים יתקרבו לשטח שלו.

ראיות שנמצאו בבקתות ובמחנות שהקים מרמזות על כך שהאיש שתל תירס, יוקה ופירות כמו פפאיה ובננות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ערים אבודות התגלו ביערות האמזונס בבוליביה. Nature, צילום מסך
ערים אבודות שהתגלו בבוליביה/צילום מסך, Nature

יש 240 שבטים ילידיים בברזיל, ורבים מהם נמצאים תחת איום מכורים לא חוקיים, חוטבי עצים וחקלאים שחודרים לשטחים שלהם.

ארגון ההגנה על ילידים, "סורבייבל טינטרנשיונל", אמר כי "איש לא ידע את שמו של הגבר, או על השבט שלו - ולאחר מותו, רצח העם של אנשים הושלם", אמרה פיונה ווטסון, מנהלת המחקר בארגון. "זה רצח עם - המחיקה המכוונת של עם שלם על ידי בעלי חוות בקר שרעבים לקרקע ולעושר" .

Global Witness, ארגון לא ממשלתי שנוסד ב־1993, מנטר מאז 2012 מקרי רצח של פעילי סביבה ומגיני קרקעות מקרב הקהילות הילידות. על פי נתוני הארגון, יש החרפה באלימות נגד מגיני סביבה וקרקעות, ועלייה עקבית במספר הנרצחים על רקע פעילותם, מדי שנה מאז 2012. "

האזורים הגרועים בעולם מבחינת ביטחונם האישי של מגיני קרקעות וסביבה, לפי הדו"ח, הם אמריקה הלטינית וחלקים באסיה. מגזר הכרייה הוא הקטלני ביותר ואחריו מגזר העסקים החקלאיים.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully