וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: החלה מתקפת הנגד בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 16:27

על רקע הדיווחים על תחילת המתקפה, צוות של סוכנות הגרעין של האו"ם עושה דרכו לתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה באוקראינה, לאור החששות לאסון גרעיני

אוקראינה החלה את מתקפת הנגד שלה בדרום המדינה, כך הודיע היום (שני) פיקוד הדרום של צבא אוקראינה. "היום החלנו במתקפה בכמה כיוונים, כולל באזור חרסון", דיווחה הטלוויזיה הציבורית Suspilne, שציטטה את דוברת פיקוד דרום נטליה הומניוק. היא אישרה את הדיווח לאחר מכן.

אוקראינה מתכוונת כמה זמן מה לפתוח במתקפת נגד באזורים הכבושים בדרום המדינה. לדברי הומניוק, המתקפות האחרונות על נתיבים לוגיסטיים בדרום רוסיה "החלישו ללא כל ספק את האויב", והוסיפה כי יותא מעשר מאגרי נשק ותחמושת רוסיים נהרסו בשבוע שעבר.

עם זאת, היא סירבה למסור פרטים נוספים על המתקפה החדשה. "כל מבצע צבאי זקוק לשקט", היא אמרה והוסיפה כי הכוחות הרוסיים בדרום אוקראינה הם "די חזקים".

גשר אנטוניבסקי, חרסון באוקראינה. רויטרס
גשר אנטוניבסקי בחרסון/רויטרס
רוסיה תקפה את נמל הים של אודסה, בדרום אוקראינה, יולי 2022. רויטרס
רוסיה תקפה את נמל אודסה בדרום אוקראינה/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי צוות של סוכנות הגרעין של האו"ם עושה דרכו היום (שני) לתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה באוקראינה, כך הודיע מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבב"א). אוקראינה ורוסיה מחליפות האשמות לגבי ההפצצות בתחנת הכוח, מה שמעורר חששות לגבי אסון גרעיני.

"אנחנו חייבים להגן על הביטחון והבטיחות של תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה" אמר רפאל גרוסי, ראש סבב"א.

מפקד מזרח אוקראינה הפרו רוסי אמר כי הרשויות יבטיחו את הבטיחות של המשלחת בתחנת הכוח, על פי דיווח TASS. בראיון לסוכנות הידיעות אמר יבגני בליצקי כי אינו מצפה להישגים משמעותיים בביקור והאשים את סבב"א בכך שהיא "בובה של ארצות הברית".
האו"ם ואוקראינה קראו להסגת החיילים והציוד הצבאי מתחנת הכוח כדי להבטיח שלא תיהפך למטרה בלחימה.

במן שהחששות מפני אסון גרעיני רודפים את תושבי אוקראינה בעקבות אסון צ'רנוביל, הרשויות בזפוריז'יה החלו לחלק טבליות יוד לתושבים וללמד אותם כיצד להשתמש בהן במקרה של קרינה רדיואקטיבית.

משרד החוץ האמריקני אמר אתמול כי רוסיה לא רוצה להודות בסיכון הקרינה החמור בתחנת הכוח וחסמה טיוטה לגבי אי הפצה של נשק גרעיני בגלל שהעולם הביע את חששותיו מפני אפשרות כזאת.

תחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה. רויטרס
תחנת הכוח זפוריז'יה/רויטרס
בווידאו: אוקראינה מציינת את יום העצמאות תחת חשש ממתקפה רוסית/צילום: רויטרס

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה מבקר השבוע בשבדיה ובצ'כיה כדי לקדם עוד סנקציות על רוסיה, כולל איסור הענקת ויזה לאזרחים רוסים בכל האיחוד האירופי. שרי החוץ של האיחוד ייפגשו השבוע על מנת לדון בצעד כזה, אך לא צפויה הסכמה פה אחד לגבי איסור ויזה על כל הרוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully