וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה פירסמה סרטון של חשוד נוסף בהתנקשות בבתו של מקורב לפוטין

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 11:58

בסרטון בן 11 הדקות אפשר לראות את הגבר נכנס לרוסיה ב-30 ביולי, נכנס ויוצא ממוסך במוסקבה, אוסף את מה ש-FSB אמרו הן לוחיות רישוי מזויפות, ויוצא מרוסיה מוקדם בבוקר ב-19 באוגוסט, יממה לפני ההתנקשות

רוסיה: זהו האדם הנוסף שחשוד ברצח בתו של המקורב לפוטין/מצלמות אבטחה

שירות הביון הרוסי אמר היום (שני) כי אוקראיני נוסף מעורב בהתנקשות בדריה דוגינה, בתו של איש רוח ימני קיצוני ומקורב לנשיא ולדימיר פוטין. לדברי השירות, גבר יליד 1978 היה חלק מהצוות שתיכנן את ההתנקשות ב-20 באוגוסט.

דוגינה נהרגה כמטען נפץ שהונח במכוניתה התפוצץ כשעשתה את דרכה מאירוע מחוץ למוסקבה בחזרה לעיר. אביה, אלכסנדר דוגין, היה אמור להיות איתה במכונית, אך ברגע האחרון בחר לנהוג במכונית נפרדת וראה את הפיצוץ במו עיניו.

רוסיה: זהו האדם הנוסף שחשוד ברצח בתו של המקורב לפוטין. אתר רשמי, צילום מסך
רוסיה: זהו האדם הנוסף שחשוד ברצח בתו של המקורב לפוטין/צילום מסך, אתר רשמי

לדברי FSB, זוהה חבר נוסף ב"קבוצת הטרור והחבלה האוקראינית", שלטענתו זמם וביצע את ההתנקשות. בהצהרה נאמר כי החשוד החדש שנראה בסרטון מצלמות אבטחה, עזר להרכיב את מטען הנפץ שהונח במכונית במוסך שכור במוסקבה, וכי היו לו מסמכים מזויפים וכמה לוחיות רישוי רכב בעבור האישה ששתלה את הפצצה. אותו חשוד יצא מרוסיה לאסטוניה יום לפני המתקפה, על פי FSB.

בסרטון בן 11 הדקות שפורסם אפשר לראות את הגבר נכנס לרוסיה ב-30 ביולי, נכנס ויוצא ממוסך במוסקבה, אוסף את מה ש-FSB אמרו הן לוחיות רישוי מזויפות, ויוצא מרוסיה מוקדם בבוקר ב-19 באוגוסט, יממה לפני ההתנקשות.

נטליה וובק ובתה. שירות הביטחון הרוסי, אתר רשמי
נטליה וובק ובתה, שהגיעו לרוסיה להתנקש בדריה דוגינה/אתר רשמי, שירות הביטחון הרוסי
נטליה וובק. טוויטר, צילום מסך
הסוכנת האוקראינית נטליה וובק/צילום מסך, טוויטר

יומיים לאחר ההתנקשות בדוגינה בת ה-29, FSB הודיע כי פתר את המקרה וכי סוכנת אוקראינית עקבה אחר דוגינה במשך שבועות, שכרה דירה סמוך לה, שתלה מטען נפץ במכוניתה ואז נמלטה לאסטוניה - כל זאת בתמיכת אוקראינה. קייב הכחישה את הטענות. פוטין אמר בתגובה כי "הרצח הוא פשע נתעב שקיצר את חייה של העיתונאית המוכשרת".

אלכסנדר דוגין ליד ארון הקבורה של בתו דריה דוגינה, מוסקבה. רויטרס
אלכסנדר דוגין בהלווית בתו דריה/רויטרס

על פי FSB, האחראית לרצח, נטליה וובק, אוקראינית שנולדה ב-1979, ובתה בת ה-12, סופיה, הגיעו לרוסיה ב-23 ביולי, ובמשך חודש הכינה וובק את המתקפה. היא שכרה דירה באותו גוש בניינים שבו התגוררה דוגינה, חקרה את סגנון חייה ועקבה אחריה במכונית מדגם מיני קופר, על פי הצהרה של FSB.

עוד דווח כי וובק והבת שלה נכחו באירוע מחוץ למוסקבה בשבת בערב, שבו היו גם דוגינה ואביה, לפני שהסוכנת הפעילה מרחוק "פיצוץ מבוקר" במכונית של דוגינה מדגם טויוטה לנד קרוזר פראדו כשנהגה בחזרה למוסקבה, בזמן שאביה נוסע במכונית מאחוריה. לאחר מכן, השתיים נמלטו לאסטוניה.

בהצהרה נכתב גם וובק הוכנסה באפריל 2022 לרשימת "לאומנים אוקראינים" כחברה ב"גדוד אזוב" - שנוסד על ידי מליציה של מתנדבים מהימין הקיצוני באוקראינה ב-2014. הגדוד הכחיש את הטענה.

עוד דווח כי על פי FSB, ווק השתמשה בכמה תעודות זהות, ונכנסה לרוסיה באמצעות אחת שהונפקה בדונצק, שנמצאת תחת שלטון פרו רוסי, אך עזבה באמצעות מסמכים אוקראיניים.

הוועדה לענייני חוץ בסנאט הרוסי הודיעה כי הסירוב של אסטוניה להסגיר את הרוצחת של דוגינה עשוי להיות סיבה לנקיטת אמצעים קשוחים מצד רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully