וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארגנטינה השווה בין הקורונה לשואה, ארגונים יהודיים זעמו: "זלזול עמוק"

הנשיא אמר כי מספר הקורבנות שגבתה המגיפה הוא כ"שואה אחת או שתיים", בהמשך להשוואה דומה שעשה לפני כמה חודשים, שעליה מעולם לא התנצל. . ארגונים יהודיים בארגנטינה גינו: "אמירה שמזלזלת בטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה"

נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס בטקס השבעת שר האוצר החדש בארמון הנשיאות בבואנוס איירס, 3 באוגוסט 2022. רויטרס
לא פעם ראשונה שהשווה את הקורונה לשואה. פרננדס, החודש/רויטרס

ארגונים יהודיים מתחו ביקורת חריפה על נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס בעקבות אמירותיו שהשוו בין מגפת הקורונה לשואה. בדברים שנשא באירוע רשמי שנערך לפני כשבועיים במדינה, אמר כי קורבנות הקורונה בארגנטינה הם כמספר הקורבנות ב"שואה אחת או שתיים". מבקריו טענו כי אמירתו "מזלזלת עמוקות בקורבנות הטרגדיה הגדולה ביותר בתולדות האנושות".

את הדברים אמר נשיא ארגנטינה בכנס "קהילת מדינות אמריקה הלטינית והקאריביים", שנערך בבואנוס איירס. "אנחנו עדיין לא יודעים כמה אנשים מתו במגיפה", אמר בדבריו באירוע, "האו"ם אומר שבין שישה מיליון לעשרה מיליון בני אדם מתו. אין לנו את המספר המדויק. אבל בכל מקרה, אנחנו יודעים שהמגיפה הובילה לשואה אחת או לשתיים. זה המון".

הערתו זכתה לגינויים מידיים מצד ארגון הגג של הארגונים היהודיים בארגנטינה, הליגה נגד השמצה וארגון בני ברית הבינלאומי. ארגון הגג של הארגונים היהודיים בארגנטינה זעם על ההשוואה, ומסר כי "לא ניתן להשוות בין הטבח השיטתי של ששת מיליון היהודים בידי הנאצים לשום מצב אחר". בעמוד הטוויטר של ארגון בני ברית הבינלאומי נכתב: "הטריוויאליזציה שעושה פרננדס לשואה בלתי מתקבלת על הדעת ומזלזלת עמוקות בקורבנות הטרגדיה הגדולה ביותר בתולדות האנושות".

מדובר בפעם השנייה בתוך שלושה חודשים שהנשיא נוקט בהשוואה זו, לאחר שבמאי האחרון טען כי מספר הקורבנות של מגפת הקורונה דומה לששת מיליון היהודים שמתו בשואה. הוא לא חזר בו מאמירה זו מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully