וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: 23 הרוגים ועשרות פצועים בעימותים בין תומכי הממשלות בבירה ובמזרח

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 11:50

בווידאו: קרבות בבירת לוב טריפולי/צילום: רויטרס

23 בני אדם נהרגו ועשרות נפגעו בעימותים בין מליציות שנתמכות על ידי ממשלות מתחרות בלוב, על פי משרד הבריאות הלובי. הלחימה בבירה טריפולי בשבת היתה האלימה ביותר מזה שנתיים של שקט יחסי ועוררה חששות כי המדינה תשקע שוב למלחמה.

בין הקורבנות היה גם מוסטפה בראקה, קומיקאי הידוע בסרטונים שלו ברשתות החברתיות שלעגו למליציות ולשחיתות. בראקה נורה בחזה, אמר מאלק מרסט, דובר שירותי חירום. לדבריו, שירותי החירום עדיין מנסים לפנות פצועים ואזרחים שנלכדו בלחימה שנמשכה גם אתמול בלילה.

על פי משרד הבריאות, 140 אנשים לפחות נפגעו ו-64 משפחות פונו מאזורים סביב הלחימה. בתי חולים ומרכזים רפואיים בבירה הופצצו, והכניסה לאזור לפנות פצועים ואזרחים נאסרה על צוותי אמבולנסים, במה שנתפש כ"פשעי מלחמה".

עימותים בטריפולי בין שתי קבוצות יריבות שתומכות בממשלות, לוב. רויטרס
עימותים בבירה טריפולי/רויטרס

הממשלה שמבוססת בטריפולי, ממשלת האחדות הלאומית (GNU), שמונהגת תחת עבדול חמיד דבייבה, מתחרה על כוח מול ממשל יריב, בהנהגת פתחי בשאגה, שנתמך על ידי הפרלמנט במזרח המדינה.

ממשלת GNU היא חלק מתהליך השלום שהובלת האו"ם, ומונתה לאחר עימותים בטריפולי. לדבריה, האלימות כעת החלה לאחר שלוחמים של בשאגה ירו על שיירה בבירה בזמן שיחידות נוספות של בשאגה נאספו מחוץ לעיר.

הממשלה משימה את בשאגה בנסיגה מהשיחות לפתירת המשבר. בשאגה נתמך על ידי הפרלמנט של לוב ואיש הצבא קליפה חפתר במזרח המדינה. לדבריו, המנדט של GNU פג והשליטה צריכה לעבור לידיו. המינהל של בשאגה אמר בהצהרה כי מעולם לא דחה את השיחות וכי הניסיונות שלו לדבר נידחו על ידי דבייבה.

טורקיה, שלה נוכחות צבאית סביב טריפולי ושסייעה לכוחות בעיר להילחם במתקפה ממזרח ב-2020 באמצעות תקיפות של רחפנים, קראה להפסקה מיידית של האש ואמרה כי "נמשיך לעמוד לצד אחינו הלובים".

שגריר ארצות הברית ללוב, ריצ'רד נורלנד, אמר כי וושינגטון "מגנה את ההסלמה באלימות". הוא דחק להגעה מיידית של הפסקת אש ולשיחות בתיווך האו"ם.

מאז ההתקוממות בתמיכת נאט"ו ב-2011 שבה הודח מועמאר קדאפי והפילוג ב-2014 בין המזרח למערב המדינה, לוב סבלה מאלימות כמעט בלתי פוסקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully