וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלל רישיונו של ד"ר אריה אבני שהטיף נגד חיסוני קורונה

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 13:45

משרד הבריאות הודיע כי בוטל לצמיתות רשיונו של ד"ר אבני, לאחר שבין היתר קרא לציבור להפר את הנחיות הקורונה והכפיש את ציבור הרופאים. "יש להבחין בין הבעת דעה, לבין הסתה, תוך ניהול מסע השמצה נגד גורמי הרפואה"

אריה אבני. מירי צחי, מעריב
לא יהיה רופא יותר. ד"ר אריה אבני/מעריב, מירי צחי

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על ביטול רישיונו של ד"ר אריה אבני מלעסוק ברפואה לצמיתות, לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את ערעורו. זאת, בעקבות מאמרים שפרסם ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט שלו, וביניהם, קריאה לציבור להפר את הנחיות הקורונה, כמו גם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים. אבני טען להגנתו בבית המשפט כי הוא פועל במסגרת חופש הביטוי ומטרתו לעזור לציבור ולהציל את המטופלים מפגיעתן של תרופות ומנזקיהם של חיסונים, כמו אוטיזם, סרטן ומחלות רבות נוספות.
 
בפסיקתו הגדיר בית המשפט את הגבול בין חופש ביטוי לגיטימי לבין התנהגות בלתי הולמת. "יש להבחין בין הבעת דעה, לבין הסתה, תוך ניהול מסע השמצה נגד גורמי הרפואה, בכדי לנסות להניא את הציבור מלפעול בהתאם לאותה הנחייה", נכתב. "רופא הבוחר לנהל מסע דה-לגיטימציה מעין זה מוציא עצמו מהכלל, ונוהג באופן שאינו הולם רופא מורשה".

קופת חולים כללית באשקלון | חיסון רביעי 25 בינואר 2022. שי מכלוף
ילד מתחסן נגד קורונה. ינואר 2022/שי מכלוף

עוד נכתב בנימוקי בית המשפט כי "ביקורת על הנחיות והחלטות מערכת הבריאות והעומדים בראשה היא ככלל לגיטימית, אך זאת עת הדברים נאמרים בלשון מנומסת, ומתבססים על עובדות אמת, כדי שהביקורת תשמש מנוף לשיפור תפקודו של הגורם המבוקר, ולא כלי להכפשתו".
 
בסיום דבריו כתב השופט נמרוד פלקס: "מתן הכשר למערער להמשיך ולהחזיק ברישיון רפואה, בעודו ממשיך בדרכו, ובפרט מטיף להפרת ההנחיות הרפואיות הניתנות בידי הגורמים המוסמכים, אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי, ואף עלולה להוביל להטעיית הציבור, בכך שיסבור שתפיסותיו הבריאותיות של המערער עולות בקנה אחד עם הסטנדרטים הרפואיים המקובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully