וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ימים וזה עובר: כל מה שצריך לדעת על עומס החום בישראל

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 10:23

גל חום שבו צפויות זינוק בטמפרטורות ועלייה באחוזי הלחות יתחיל היום ויורגש בכל רחבי הארץ. אלו שיברחו לים כדי, ימצאו שהוא מסוכן לרחצה עם גלים בגובה 180-80 ס"מ ורוחות ערות. ההקלה תגיע רק ביום חמישי, אך מידות החום עדיין יהיו גבוהות

גולשים בחוף הים בהרצליה, 22 ביוני 2018. AP
גולשים בחוף הים/AP

גל חום יחל היום (ראשון) ברחבי הארץ ויימשך עד יום חמישי, אז תורגש הקלה בטמפרטורות, שעדיין יהיו גבוהות. היום תתחיל העלייה במידות החום וייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ, במישור החוף יהיה הביל, אחר הצהריים ינשבו שם רוחות ‏צפוניות ערות. בשעות הלילה תורגש לחות רבה, בהרים יהיה נוח יותר.

אלו שירצו לנסות ולהתחמק מהחום בים ימצאו שהוא מסוכן לרחצה עם גלים בגובה של 180-80 ס"מ, ורוחות צפון מזרחיות עד צפון מערבית במהירות של 40-20 קמ"ש. אחר הצהריים המשבים יגברו עד ל-50 קמ"ש. ‏‏

מטיילים רוחצים בגן הלאומי אכזיב ביום חם, מזג אוויר חם, חום, ים, שמש (צילום: אלון כסה, רשות הטבע והגנים). מעריב
מטיילין בגן הלאומי אכזיב/מעריב

נוכח גל החום, במד"א ביקשו מהציבור הרחב להרבות בשתייה, הזהירו מפני שהייה ארוכה בשמש וקראו לתת תשומת לב יתרה לילדים וקשישים. על פי המלצות הארגון, יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים, יש להימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום, רצוי להימצא במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן.

יש לשים דגש מיוחד למניעת שכחת ילדים במכונית להקפיד לנעול את הרכבים חונים בכדי למנוע אסון וטרגדיה. יש להקפיד להיות בקשר רציף עם בני משפחה ושכנים בני הגיל השלישי, על מנת לוודא שהם אינם סובלים מפגיעות חום.

עוד בוואלה!

התחזית: עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברחבי הארץ במהלך השבוע

לכתבה המלאה
גן לאומי ארבל. איל שפירא
טיול בגן הלאומי ארבל/איל שפירא

עוד הזכירו כי במהלך טיולים ופעילויות שטח בימי הקיץ, יש לנקוט ביתר זהירות בעיקר בקרב ילדים ופעוטות. בנוסף, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות שבהן שירותי ההצלה פועלים ולנהוג בתשומת לב רבה בעת שהייה ליד מקורות מים עם ילדים כגון בריכות, נחלים וכדומה.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה:
קריית שמונה 40-24 , קצרין 39-22, צפת 35-22, טבריה 43-26, נצרת 36-24, חיפה 33-26‏, תל אביב 32-26, ירושלים 36-23, אשקלון 31-27, עין גדי 41-31, באר שבע 37-25, ערד 37-21, מצפה רמון, 36-20 ואילת 43-30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully