וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשליה האופטית שתגרום לכם להבין שאתם לא רואים צבעים נכון

31.10.2022 / 23:52

פסיכולוג ואמן יפני יצר אשליה אופטית שבה ריבוע שמשנה את הצבע שלו - למרות שבפועל הוא נשאר קבוע. וגם: ההסבר המלא כיצד המוח שלנו תופס צבעים

מה הדבר הראשון שאתם רואין בתמונה הזו מגלה עליכם?/Charles Meriot

אשליה אופטית צבעונית חושפת כיצד המוח שלנו מסוגל לשנות את הדרך בה הוא תופס צבעים של עצמים. הפסיכולוג והאמן היפני אקיושי קיטאוקה יצר את האשליה הזו כדי להראות כיצד הזזת אובייקטים מטעה את המוח שלנו וגורמת לנו לנחש את צבע האובייקט במקום לזהות את הצבע האמיתי שלו.

קיטאוקה העלה את הסירטון לטוויטר וכתב: "הריבוע הזז הזה נראה משנה את צבעו, למרות שלמעשה הצבע שלו נשאר קבוע". ואכן כשמסתכלים על הסירטון אפשר לחשוב שהריבוע משנה את הצבע שלו מגוון אפור לורוד. עם זאת, התנועה של הריבוע והצבע בסך הכל גורמים למוח שלנו לטעות במחשבה שהדבר הזה באמת קורה. במציאות, הצבע נשאר קבוע.

שימו לב איך זה קורה:

אחד האנשים שניסה להסביר את האשליה אמר: "אתה עשוי להסתכל על האשליה הזאת ולהרגיש שהמוח שלך מקולקל. זה מה שאני חשבתי כשראיתי את זה בפעם הראשונה. הוא לא. זה רק חושף כיצד הפרספקטיבה של הצבע אינה מוחלטת". האשליה עובדת בגלל שהמוח שלנו משתמש בצבעים הסובבים אותו כדי לבצע הערכה לגבי הצבע של האובייקט שזז. המוח שלנו מסנן דברים כמו צבע האור מבלי שאנחנו יודעים. לאחר מכן הוא יוצר הערכה של הצבע לפי התוצאות של הסינון הזה - ולכן נגמרת הטעייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully