וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע למרות הכעס, איילת שקד חשובה למצביעי הימין

אור יזרעאלי

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 12:01

רק השבוע "האשימה", זהבה גלאון את איילת שקד שהייתה הגורם הכי דומיננטי בממשלה, כשנשאלה מדוע מרצ הייתה חברה בממשלה שלא קידמה אידיאולוגיית שמאל. שקד גם הפעם היחידה שיכולה לשבת בכל ממשלה שתוקם, וזה לא דבר של מה בכך למצביע שארץ ישראל חשובה לו

איילת שקד יו"ר ימינה בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
היחידה שיכולה לשבת בכל ממשלה שתוקם, שקד/ראובן קסטרו

קשה לומר שמערכת בחירות החמישית שנכנסנו אליה, היא בדיוק כמו ארבע קודמותיה. מערכת הבחירות האחרונה הניבה תוצאה שונה שלבסוף התפרקה בקול רעש גדול, במה שכינה ניר אורבך כניסוי שנכשל, אך יותר נכון לומר שהניתוח הצליח אך החולה מת.

מה יהיה הפעם? קשה לנבא, מה שכן, על הפרק, כרגע האופציות האפשריות הן ממשלה בראשות נתניהו כשהוא משיג 61 לגוש שלו, או לאחר שהוא מצליח להביא עריקים, אופציה אחרת היא ממשלה בראשות לפיד- גנץ עם או בלי המשותפת, או תרחיש ביניים אחר של ממשלת גנץ שמצליח להביא את החרדים לשבת איתו יחד בממשלה.

למצביע הימני, כל אחד מהאפשרויות ללא נתניהו, יכולה להביא לאסון מבחינת התפיסות המדיניות של לפיד וגנץ. מה גם שגנץ מלווה הפעם בגדי איזנקוט לצידו. רמטכ"ל מוערך אך נראה שיש לו אג'נדה של שתי מדינות לפתרון אזורי מדיני.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
למצביע הימני כל אפשרות בלעדיו יכולה להביא לאסון, נתניהו/ראובן קסטרו

נכון, גם גדעון סער, זאב אלקין ומתן כהנא נמצאים במפלגתו, אך מי שחושב ששלושת אלה בלבד יוכלו לעצור מגעים קרובים עם אבו מאזן שרק לאחרונה קפץ לביקור בראש העין ולחץ מנשיא ארצות הבריץ ג'ו ביידן, הוא נאיבי במקרה הטוב.

אם הוא מפנטז על משה גפני שיציל אותו אז מצבו בניתוח המציאות גם לוקה בחסר. במצב כזה הוא יצטרך לקוות שהרעש מכיוון האופוזיציה אותה יובילו בן גביר וסמוטריץ' יצליח, אך מי יתקע כף לידו שנתניהו יתאמץ יותר מידי, או שמה ייהנה לראות איך המתנחלים נקלעים לצרה, אחרי שנציגיהם בנט ושקד פעלו להדיחו בסיבוב הקודם, כפי שאנו שומעים קולות כאלו בשוליים של תומכי נתניהו שרק לאחרונה הוא התעטף בהם כפי שמעידים תוצאות הפריימריז בליכוד. מה גם שהליכוד יש לזכור הוא השיאן הישראלי בנסיגות וויתורים טריטוריאליים מסיני וחבל ימית ועד העקירה מגוש קטיף.

במחנה הימין אוספים כל קול כדי שגוש נתניהו ינצח בקול רעש גדול, אז תהיה בעיה אחרת של חבורה זועמת על כך שהייתה באופוזיציה ותגיע "להראות" לשמאלנים ולזרועות החוק מה זה, אבל לא לסיפור הרס מערכות שלטון החוק באגרסיביות נקמנית כשמשפט תלוי ועומד מעל ראשו של נתניהו התכנסנו כעת. מרבית מתומכי הגוש בטוחים כי נעשה פה עוול והם קונים אחד לאחד שהתיק תפור לכל אורכו ורוחבו.

משה גפני. יונתן זינדל, פלאש 90
מי שמפנטז שגפני יציל את הימין, לא מבין את המציאות./פלאש 90, יונתן זינדל

מה שבימין לא מבינים, שאם איילת שקד, עליה הם כועסים מאוד, לא תהיה בתמונה כפי שמרמזים הסקרים, לא יהיה מי שיושיע אותם. שקד היא היחידה שיכולה לשבת בכל ממשלה, כי היא לא מוקצת מחמת מיאוס באף אחד מהגושים. גם עם לנתניהו יש בטן מלאה עליה, הוא יזדקק לאצבעותיה כדי להרכיב אחת כזאת, וגם בגוש השני יצטרכו אותה, ואף גדעון סער יוכל להתנות ממשלה ששקד נמצאת שם להוריד מעל גבו את העומס כעלה התאנה הימני.

רק השבוע התראיינה זהבה גלאון בגלי צה"ל לאחר הניצחון הסוחף בפריימריז במרצ והסבירה מדוע הממשלה שמרצ הייתה שותפה לה, לא יכלה לקיים מדיניות שמאל וגרוע מזה, קדמה מדיניות ימין פה ושם ועוד פעם פה ועוד פעם שם. איילת שקד הייתה הגורם הכי דומיננטי בממשלה, הסבירה גלאון והדבר גם נכון בהחלט.

שקד היא זו שנכנסה לקרבות שוחות עם רע"מ, מוסי רז ואחרים. כך גם מאשים אלי אבידר, שרים וח"כים מהעבודה וממרצ וגוש השמאל בכללו. שקד הייתה שם עם יד על ההגה והיא כרגע היחידה שתוכל להיות בכל ממשלה שתהיה ולשמור כפשוטו על ארץ ישראל.

אור יזרעאלי, הוא איש תקשורת וסופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully