וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע איומי השביתה בחינוך הממלכתי: שנת הלימודים במגזר החרדי תפתח כסדרה

עודכן לאחרונה: 27.8.2022 / 23:05

כ-270 אלף תלמידים צפויים לשוב מחר ללמוד בכלל מוסדות החינוך החרדיים, ובחמישי ישובו גם הבנות החרדיות ללימודיהן ללא חשש משביתה או מאיומי ארגוני המורים, בהם הם לא לוקחים חלק. "כמו בתקופת הקורונה שבה למדנו למרות הכל, והוכחנו שצדקנו, גם הפעם"

בווידאו: שאשא ביטון: הצעת האוצר - מסך עשן לתכנית שאין בה אופק למורים/מערכת וואלה!

בזמן שרוב תלמידי ישראל אינם יודעים האם שנת הלימודים הקרובה תפתח השבוע כסדרה ב-1 בספטמבר, יום חמישי הקרוב, זאת בעקבות האיומים לשביתה - רוב התלמידים במגזר החרדי יפתחו את שנת הלימודים מחר (ראשון) בבוקר, לאחר שלושה שבועות של חופשה בלבד. מוסדות החינוך החרדיים כפופים למשרד החינוך אך בכל הנוגע ללוח החופשות השנתי, מערכת החינוך החרדית פועלת לפי לוח תאריכים שונה ויומה הראשון של שנת הלימודים נקבע על פי התאריך העברי א' אלול, כחודש לפני תחילת השנה העברית החדשה.

החזרה ללימודים היא אצל הבנים בכל הגילאים החל ממוסדות חינוך יסודיים המכונים "חיידרים" ו"תלמודי תורה", דרך ישיבות קטנות וגבוהות ועד כוללים שבהם התלמידים הם אברכים לאחר שהתחתנו. ההערכה היא כי מדובר ב-270 אלף תלמידים. הבנות החרדיות יפתחו את שנת הלימודים כסדרה ביום חמישי הקרוב, גם הן ללא חשש משביתה או איומי ארגון המורים.

פתיחת שנת הלימודים בבני ברק 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"אצלנו אין חשש או מקום לשביתה". פתיחת שנת הלימודים בבני ברק, שנה שעברה/ראובן קסטרו

"אצלנו הלימודים הם במקום הראשון ואין חשש או מקום לשביתה", אמר מנהל מוסד חרדי בירושלים בשיחה לוואלה, "כמו בתקופת הקורונה שבה למדנו למרות הכל והוכח כי צדקנו, גם הפעם. אנחנו לא נתונים לתכתיבים של ארגון המורים או גופים אחרים. לימודים זה לימודים, והחינוך צריך להיות בראש סדר העדיפויות".

נשיא המדינה, בוז'י הרצוג, לא יבקר מחר במוסד חרדי, בדומה לשנה שעברה - בשל שהותו בחו"ל אך בסוף השבוע הוא פרסם מאמר מיוחד בעיתונות החרדית לרגל המאורע ובו כתב כי "עולם הישיבות, תלמודי התורה, והחיידרים המחדש כעת את שנת הלימודים, ממשיך לשמר בתלמידיו את אחת העוצמות הייחודיות למסורת היהודית לפיה הלימוד איננו רק תהליך שכלי אלא תהליך רגשי, חושי, שצריך 'לפתוח את ליבו של הלומד' ולהיות מוחש ברמ"ח איברים". בבית הנשיא נערכו לאפשרות כי הרצוג יגיע לביקור בעיר החרדית אלעד בהמשך השבוע.

עם פתיחת שנת הלימודים, במשטרה פונים להורי התלמידים בבקשה לשמור על כללי הזהירות בדרכים כדי למנוע מצבים מסכני חיים. בין היתר הם מזכירים לבדוק כי לא נשכח ילד במושב האחורי ברכב, להקפיד על עצירה והורדת נוסעים בצורה בטוחה, שימוש נכון בהתקני ריסון מתאימים ונהיגה איטית וזהירה תוך מתן זכות קדימה להולכי הרגל בדרכם לבתי הספר והגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully