וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מרגלת רוסייה הסתננה כ"מעצבת תכשיטים" למעגל הקרוב של אנשי נאט"ו

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 9:28

צוות חוקרים טוען כי הצליח לחשוף מרגלת מסוכנות המודיעין הצבאי של רוסיה, GRU, שבמשך עשור התחזתה למעצבת תכשיטים ונהגה להשתתף במסיבות של עובדי נאט"ו. על פי אחד העובדים, הוא אף ניהל עם הסוכנת שכונתה "מריה אדלה קופלדט ריברה" רומן קצר

צוות חוקרים טען אתמול (שבת) כי חשף מרגלת מסוכנות המודיעין הצבאי של רוסיה, GRU, שבמשך עשור התחזתה למעצבת תכשיטים דרום אמריקנית ונהגה להשתתף במסיבות עם צוותים של נאט"ו בנאפולי.

על פי "גרדיאן" הבריטי, מריה אדלה קופלדט ריברה, הנחשדת כמרגלת עבור רוסיה, אמרה לאנשים כי היא בת לאב גרמני ואם מפרו, וכי היא נולדה בעיר קייאו שבפרו. בפועל, היא היתה קצינת GRU מרוסיה - כך עלה ממחקר של בלינגקאט, קבוצת עיתונאים חוקרים שנוסדה ב-2014 ומבוססת בהולנד, ולפי כמה ארגוני מדיה כולל "לה רפובליקה" האיטלקי ו"דר שפיגל" הגרמני.

"ריברה" הייתה סוכנת סמויה לא חוקית שאומנה להתחזות לזרה. סוכנים כאלה קיימים מאז תחילתה של ברית המועצות, ולעתים הם נאלצים לחיות תחת הזהות הבדויה במשך עשורים.

ריברה טיילה באירופה ועברה בין ערים כגון רומא, מלטה ופריז. ב-2012 התחתנה עם גבר רוסי-אקוודורי, שמת שנה לאחר מכן באופן מסתורי. ב-2013 התבססה ריברה בנאפולי, פתחה חנות בוטיק לתכשיטים שנקראה "Serein", וחייה החברתיים היו פעילים למדי. לדברי מכרים, היא עבדה כמזכירה בסניף המקומי של "מועדון האריות" הבינלאומי, ושם התיידדה עם אנשי נאט"ו בין השאר. עובד נאט"ו אף אמר לחוקרים כי ניהל רומן קצר עם ריברה.

בפועל, התברר כי תכשיטי הבוטיק שהיא מכרה היו מחרוזות זולות תוצרת סין. היא פיתתה אנשי ביטחון לחשוף מידע רגיש ומסווג והתקרבה לאנשי נאט"ו באמצעות חיי לילה ענפים, שכללו בין היתר בעלות על מועדון והשתתפות במסיבות סגורות של הבכירים - איתם יצרה רומנים.

מנכ"ל בלינגקאט, כריסטו גרוזב, אמר כי מצא אפשרות להימצאות סוכנת סמויה של GRU כשבדק מאגר מידע של אנשים שחצו את גבול בלארוס - שהודלף על ידי קבוצת האקרים שמתנגדת לשלטון בבלארוס. גרוזב מצא שמות רוסיים שידע כי סוכני GRU משתמשים בהם, בהם היה השם מריה אדלה קופלדט ריברה. עוד גילה גרוזב נוסעת עם כמה דרכונים רוסיים בעלי מספר סידורי שבו סוכני GRU משתמשים - מה שעורר חשד להימצאות המרגלת.

ככל הנראה הבוסים של ריברה חששו מחשיפתה והחליטו להוציא את ריברה מנאפולי בחזרה לרוסיה - אותה לא עזבה לאחר מכן. חודשיים לאחר עזיבתה את נאפולי, ריברה העלתה ססטוס בפייסבוק באיטלקית, ככל הנראה כדי להסביר את היעלמותה.

"אני חייבת לחשוף את האמת... השיער גדל שוב לאחר הכימותרפיה, קצר מאוד אבל גדל. אני מתגעגעת להכול, אבל אני מנסה לנשום", היא כתבה.

בתחקיר של בלינגקאט מצוין כי ריברה היתה יוצאת דופן בין הסוכנים הסמויים האחרים, משום שנשאה דרכון רוסי. על פי התחקיר, היא ניסתה לקבל אזרחות פרואנית ולא הצליחה. על פי מכרים, קופלדט ריברה אמרה להם כי אמה הפרואנית לקחה אותה לבית המועצות ב-1980 והותירה אותה שם.

על פי התחקיר, האישה האמיתית מאחורי ריברה נחשפה בהתבסס על מידע ותמונות שתואמים כמה מאגרי מידע.

כעת, לא ברור האם ריברה הצליחה במשימתה או לא. על פי ההערכות, המרגלת הצליחה להשתתף בכמות גדולה של אירועים שאורגנו על ידי נאט"ו או צבא ארצות הברית, כמו כן, המרגלת שוחחה ואף ביקרה בבתיהם של בכירי נאט"ו רבים.

בנוסף, המרגלת טסה פעמים אבות למדינות באסיה, ובמזרח התיכון, בתירוץ כי יעדים אלו קשורים לעסקי התכשיטים שלה. בתמונה שפירסמה בפייסבוק נראת ריברה לוחצת את ידו של נסיך הכתר וראש ממשלת בחריין לשעבר סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה. כמו כן, מעבר להצלחתה של ריברה לחזור למולדתה מבלי להיתפס, חוקרים טוענים כי ארגוני השירות החשאי באירופה וארצות הברית כלל לא היו מודעים לקיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully