וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרוצח ליקק את הבול - והתגלה אחרי 34 שנה

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 19:41

אנה קיין הייתה בת 26 כשגופתה התגלתה באוקטובר 1988 באזור מיוער. העיתון המקומי קיבל לאחר מכן מכתב אנונימי מ"אזרח מודאג" עם מידע שרק הרוצח יכול היה לדעת. שלושה עשורים אחר כך הצליחה המשטרה לגלות שכותב המכתב הוא הרוצח בעזרת טכנולוגית DNA חדשנית

אנה קיין שנרצחה בפנסילבניה ב-1988. Pennsylvania State Police, אתר רשמי
אנה קיין נרצחה ב-1988/אתר רשמי, Pennsylvania State Police

אנה קיין הייתה בת 26 כשגופתה התגלתה ב-23 באוקטובר 1988 באזור מיוער ליד רידינג בפנסילבניה. סביב צווארה היה קשור חוט, היא נחנקה במקום אחר ונזרקה ביער. העיתון מקומי, "רידינג איגל", פירסם כתבת שער וביקש מידע על הרצח שלה.

בפברואר 1990, כ-15 חודשים לאחר שנרצחה, העיתון קיבל מכתב אנונימי מ"אזרח מודאג" עם מידע שרק הרוצח יכול היה להכיר, אמרה המשטרה. כותב המכתב הותיר את ה-DNA שלו על המעטפה. לאחר בדיקתו התגלה שה-DNA תאם לזה שנמצא על הבגדים של קיין. עם זאת, המשטרה בזמנו לא הצליחה לזהות את החשוד משום שה-DNA שלו לא היה במערכת.

סקוט גרים, הרוצח של אנה קיין, פנסילבניה 1988. Pennsylvania State Police, אתר רשמי
סקוט גרים, זוהה לאחר 34 שנה כרוצח/אתר רשמי, Pennsylvania State Police

רק לאחרונה, משטרת מדינת פנסילבניה החליטה להשתמש בגנאלוגיה גנטית כדי לזהות את החשוד - תושב מקומי ששמו סקוט גרים. במשך 34 שנים, טמיקה רייס בת ה-43, בתה של קיין, ושני אחיה וסבתם תהו מי הרג אותה. בשבוע שעבר עודכנו לגבי ההתפתחות המדהימה בתיק. לאחר שנים של המתנה לצדק, גילתה המשטרה את זהותו של גרים. למרבה הצער, הוא מת ב-2018 בגיל 58 מסיבות טבעיות, ולא יעמוד לדין על הרצח.

רייס הייתה בת תשע כשאמה נרצחה. לאחר מותה, היא גדלה אצל דודתה ואילו שני אחיה התגוררו עם האב. לדברי רייס, אמה הייתה מובטלת בזמן הרצח. היה לה גם עבר של שימשו בסמים וזנות, אך ניסתה לשנות את חייה לטובה. לדברי רייס, בת ה-43, שגרה בפנסילבניה, "היא היתה קורבן, היא הייתה אמא - ותיארו אותה בתקשורת כמו זונה שהגיעה לה מה שקרה". עם זאת, היא הוסיפה, "אני מרגישה קצת יותר טוב כעת כשאני יודעת מי הוא. שמחתי לדעת כיצד נראית המפלצת שלקחה אותה מאיתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

גנאולוגיה גנטית משלבת ראיות די.אן.איי. וגנאולוגיה מסורתית כדי למצוא קשרים ביולוגיים בין אנשים. חברות כמו 23andMe ו- Ancestryמשתמשות בשיטות אלה כדי לחשוף את המורשת האתנית של לקוחותיהן. השיטה נהפכה כיום לעסק גדול, אך גם כלי רב ערך לרשויות החוק שמנסות לפתור פשעים שלא נפתרו מהעבר.

את הדי.אן.איי שנאסף מהזירה שולחים לשירות מקוון שמשווה אותו לדגימות די.אן.איי ששלחו אנשים לחברות שונות כדי לדעת מה הגנאלוגיה שלהם. אם נמצא תואם, אפשר לבנות עצי משפחה כדי לסייע למשטרה למצוא חשודים אפשריים. בשנים האחרונות, השיטה הזאת סייעה לפתירת כמה מהתיקים הלא פתורים הגדולים בארצות הברית, כולל זה של רוצח גולדן סטייט הידוע לשמצה, לאחר 40 שנה.

קצין משטרת המדינה של פנסילבניה, נייתן טרייט, אמר כי הסיבה שבדיקת הדי.אן.איי הצליחה כיום היא כי השוטרים ב-1988 שמרו היטב על ראיות הדי.אן.איי מהזירה, מה שהקל על עבודת המעבדה ב-2022.

החוקרים אמרו גם כי פריצת הדרך בתיק קרתה השנה לאחר שהשיגו דגימה חדשה של הדי.אן.איי של גרים להשוות לראיה הישנה. הם סרבו לפרט כיצד השיגו את הדגימה לאור העובדה שגרים מת לפני ארבע שנים. "הדגימה הושגה באמצעות צו חיפוש", אמר טרייט.

שביל אונטלוני, פנסילבניה. Pennsylvania State Police, אתר רשמי
האזור שבו נמצאה גופתה של אנה קיין/אתר רשמי, Pennsylvania State Police

החוקרים לא יודעים הרבה על גרים, למעט העובדה שגר בהמבורג בפנסילבניה. כעת הם מנסים לקבוע אם גרים הכיר את קיין ומבקשים מכל מי שיודע דבר מה על מערכת היחסים שאולי היתה בין השניים לחלוק את המידע. קיין ככל הנראה עבדה כזונה באותה תקופה כשנרצחה ואולי נפגשה עם לקוח. המשטרה מנסה לקבוע גם אם הלקוח היה גרים.

המשטרה סרבה לחשוף את המכתב מ-1990 או את תוכנו. "היו שם פרטים אינטימיים לגבי המקום שבו נמצאה הגופה, כיצד הבגדים שלה הונחו", אמר השוטר דניאל וומר. "זה הוביל את החוקרים להאמין שכותב המכתב ביצע את הרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully