וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי בושה: צעיר מהצפון עקץ בשיטתיות 17 איש תוך חודשיים

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 0:46

לפי כתב אישום נגד מאיר אסולין מקרית ביאליק, הוא נהג לקנות פריטים כגון טלפונים, רחפנים ואפילו טרקטורונים, לשלם בהמחאות ללא כיסוי ולהיעלם. את הפריטים הוא מכר ושלשל את הכסף לכיסו. קורבנותיו הגיעו אליו מכל חלקי הארץ. הוא לא בחל אפילו בעקיצה של אדם בעל מוגבלות

בווידאו: כתב אישום כנגד מאיר אסולין, בגין סדרה ארוכה של נוכלויות שביצע בחדשים האחרונים/יואב איתיאל

בבית משפט השלום בחדרה הוגש השבוע (רביעי) כתב אישום נגד מאיר אסולין, צעיר בן 19, תושב קרית ביאליק, בגין סדרה ארוכה של מעשי נוכלות שביצע בחדשים האחרונים, בעיקר בצפון. מכתב האישום עולה שאסולין פיתח שיטה: הוא נהג להתקשר לאנשים שהציעו למכירה מכשיר טלפון סלולרי מיד שנייה, כביכול כדי לקנות אותו מהם, אבל למעשה עקץ אותם והם לא ראו ממנו שקל. הוא מואשם במקרים רבים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שחומרתן נעוצה הן בריבוי המקרים והן בשיטתיות.

מאיר אסולין.28 באוגוסט 2022. תיק החקירה, אתר רשמי
מאיר אסולין/אתר רשמי, תיק החקירה
ה פלאפונים שנמצאו ברשותו של מאיר אסולין. תיק החקירה, אתר רשמי
מצא את הקורבנות שלו באתר "יד 2". טלפונים סלולריים שנמצאו ברשותו של אסולין/אתר רשמי, תיק החקירה

על פי כתב האישום, אסולין הצעיר נהג להזדהות בפני קורבנותיו בשמו המלא ולהראות למוכרים תעודת זהות ביומטרית. כדי לעורר אמון וסימפטיה הוא הציג את עצמו במרמה כחייל או כעובד משרד הבטחון. הוא נהג למסור למוכרים המחאות שידע מראש שהבנק לא יכבד, מכיוון שהיה תמיד בחריגה ממסגרת האשראי שלו. כשהמוכרים הפקידו את ההמחאות, היה זה כבר מאוחר מדי. הוא הסתלק עם המוצר שלכאורה רכש.

כאשר הרוכשים גילו שהצ'קים חזרו והתקשרו אליו, הוא נהג להעמיד פנים ולהבטיח בנון-שלאנטיות שיעביר את הכסף בביט או בדרך אחרת. לפעמים נהג סתם לנתק. למעשה הוא לא העביר דבר. עד הפעם הבאה שהיו מתקשרים אליו הוא כבר היה משנה את מספר הטלפון שבו השתמש. במקביל, היה מוכר את הטלפונים לאנשים אחרים ומשלשל לכיסו אלפי שקלים.

האופנוע שנמצא ברשתו של מאיר אסולין. ללא, אתר רשמי
עקץ אפילו שוטר שהגיע אליו במדים. טרקטורון שנמצא ברשותו של אסולין/אתר רשמי, ללא

בעקבות הצלחת דפוס פעולה זה, הרחיב אסולין את מעשי המרמה שלו לאנשים שמכרו מוצרים אחרים, יקרים יותר, כגון רחפן, קונסולות משחקים, טרקטורונים ואופנועים. את המוכרים התמימים הוא היה מאתר ברשת באתר "יד 2" ובאתר "פייסבוק מרקטפלייס". הוא לא בחל באיש, גם לא באדם בעל צרכים מיוחדים שהציע שני טלפונים משומשים למכירה, ושאותו עקץ ב-2,000 שקל.

מאיר אסולין. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
נהג להגיע לקורבנותיו למקומות מרוחקים ממקום מגוריו. מאיר אסולין/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם
צ'ק של מאיר אסולין. תיק החקירה, אתר רשמי
כשהרוכשים גילו שאין כיסוי להמחאות, הם התקשרו והוא העמיד פנים שיעביר את הכסף בדרך אחרת. המחאה של אסולין/אתר רשמי, תיק החקירה

הוא נהג להגיע אל קורבנותיו גם למקומות מרוחקים ממקום מגוריו כמו זכרון יעקב, קרית שמונה או פתח תקווה. בפעמים אחרות הוא הזמין אותם להגיע סמוך לביתו - והם הגיעו. הוא עקץ אנשים מפרדס חנה, פרדיס, בסמת טבעון, מעלות, קרית אתא, חיפה, יקנעם ואפילו באר שבע. למוכרים קסם שהוא לא התמקח על המחיר. הוא תמיד היה משלם את הסכום המבוקש. עם הניסיון הוא צבר ביטחון ולא היסס לעקוץ כך גם שוטר שמכר לו טרקטורון, כשהוא בחולצת משטרה.

תלונה ראשונה הגיעה למשטרה כבר בחודש יוני. בראשית אוגוסט הוא זומן לחקירה בתחנת זבולון, ושוחרר בתנאים מגבילים. על פי כתב האישום הוא מיד הפר אותם, יצר קשר עם הנער שהתלונן עליו שעקץ אותו ב-6,300 ש"ח ואיים עליו ועל אביו שיחזרו בהם מהתלונה. בגין כך הוא מואשם עכשיו גם בהדחה בחקירה ובהפרת הוראה חוקית. בעקבות כך הוא נעצר שוב ומוחזק במעצר מאז.

האופנוע שנמצא ברשותו של מאיר אסולין. תיק החקירה, אתר רשמי
אופנוע שנמצא ברשותו של מאיר אסולין/אתר רשמי, תיק החקירה
שיחה באינסטגרם של מאיר אסולין. תיק החקירה, אתר רשמי
שיחת ווטסאפ שניהל אסולין עם אחד מקורבנותיו/אתר רשמי, תיק החקירה

פקד ליאת אליתים, ראש משרד החקירות בתחנת זכרון יעקב והחוקר רס"ב עו"ד גיא שבח קיבלו את החקירה לידיהם. על פי כתב האישום, אסולין הודה בחקירתו הראשונית מרצונו החופשי במיוחס לו, תוך שהוא מוסר פרטים מוכמנים. בין השאר הוא מסר פרטים אודות המקומות שבהם ביצע את העסקאות עם קורבנותיו, המוצרים שאותם קיבל מהם במרמה, סכומי הכסף שנדרשו ועוד. עם זאת, הוא סירב בכל חקירותיו במשטרה למסור את כתובת מגוריו, וטען כי איננו מתגורר בכתובת קבועה.

פעם אחר פעם האריך בית משפט השלום בחדרה את מעצרו, שבמהלכו השופטת פנינה ארגמן ציינה שהולך ומתחזק באופן משמעותי החשד שבאופן שיטתי ומתוחכם ביצע עבירות מרמה על רקע חובות לשוק האפור.

כתב האישום מגולל את סיפור עקיצתם של 17 אנשים שונים בחודשים יוני-יולי. במשטרה חושדים שהיו עוד. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות באמצעות התובע, עו"ד שגב אדלר, את הארכת מעצרו של מאיר אסולין עד תום הליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של בקשה זו עוד יתקיים ובינתיים תוך שסניגורו עו"ד ליעד ידין לומד את תיק החקירה התפוח, ובהסכמתו, הוארך המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully